1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 06 mei 2010, 10:54
kweet het tis ni echt wat iedereen zou verstaan onder ne oldtimer, maar ondertussen is dit beestje toch ook al 24j oud dus quasie ne échte oldtimer è!
VW Scirocco 1986
1800 16V
type KR (139pk)
OEM opties: Recaro interieur, electrische ramen, centrale vergrendeling,stuurbekrachtiging, getinte ramen
wat staat er op het programma? gezien de km-stand (282.000km & still rollin') heb ik geopteerd voor een complete revisie van de motor.
tevens staat er een upgrade in de startblokken!dus; boren tot 81mm, gesmede KS-zuigers, CatCams nokkenassen met verstelbare tandwielen (intern én extern), cilinderkop vlakken, kleppen meervlaks slijpen,... dat is de revisie. dan gaat de cilinderkop nog verder bewerkt worden, lees flowen, ...! een eigen contructie 'cold air intake' komt er ook aan! alsook de short-shift! de inlaatcollector is al vervangen door een 50mm exemplaar! de gasklep wordt ook bewerkt. om vrij te kunnen ademen heb ik gekozen voor Supersprint uitlaat; 4-2-1-collector en complete uitlaatlijn... het onderstel krijgt ook een upgrade: Powerflex-bussen. verder versterkte draagarmen, boven- én onderliggendeveerpootbruggen, ... voor de rest komt de wagen in de originele kleur te staan... niet omdat die enkel mooi is (donkergrijs metallic) maar ook om de waarde vd wagen enigzins hoog te houden!
daarnaast heb ik al een set US-headlights liggen die in combinatie met zwarte pinkers een lekkere duister neusje zullen geven!
tussen de koplampen komt een originele zender-grille... zijpinkers zijn weggewerkt, stootstrips heb ik niet!
de achterlichten krijgen een schuurbeurt, worden gevlakt en krijgen een rode toplaag. een setje chinese klinken (in de stijl van Golf 3) heb ik ook al. het interieur blijft origineel, jah wat had je gedacht met een recaro-interieur??? audio heb ik niet nodig... enkel wat extra meters die in een zelfgemaakte middenconsole komen! én een rolkooi staat ook op het programma.
de velgen worden voorlopig opgeknapte BBS RA's: velgster wordt meegelakt inkoetswerkkleur en de randjes worden gepolierd!
voor later staan er BBS RS'en op het programma... zo dit is denk ik ongeveer in een notendop uitgelegd waar ik mee bezig ben! 8)
K-Jetronic gedemonteerd:
de verdeelblok wordt es gekuisd want euhm... da kleurke?!? en mijn vuile gasklep:
opkuisen, randjes wegwerken en polieren!
cilinderkop is ook gedemonteerd vh blok:
vooral die extreem witte klep lijkt mij wat raar...
de zwarte koek is niet meer dan "normaal" na 280d km:
zeg eens "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh":
opkuisen, flowen en afstellen op de 50mm-inlaatcollector!
hey!!! wie heeft men motor gestolen???
aha... OK, gevonden...
een dezer de gesmede zuigers bestellen bij Kolbensmidt en dan kan de revisie van startgaan!
effe wat pics van het opkuisen vd K-jet... 8)
VUIL:
khad em hier wel al ingespoten met ontvetter, daarom da alles zo vloeibaar lijktop de foto. twas eig een dik, zwart, pekkerig koekske!
PROPER:
GEMONTEERD:
foto's van de nokkenassen, verstelbare tandwielen,...
de scherpe nokkenassen:
verstelbaar binnentandwiel (dus geen vaste kettingoverbrenging meer tsn inlaaten uitlaat!)
verstelbaar buitentandwiel om de perfecte fijnafstelling te verkrijgen!
8) gisteren effe tussendoor wa geklungeld aan de US-headlights...beetje (véééél) gekuist (met sop én mega-krachtige ontvetter) en geschrobd!
vaneengevezen, alles dus opgekuist, kaders licht geschuurd en al wat delen inprimer gespoten...
satijn komt het beste over; niet té hard bling bling, maar net proper genoeg!
nog wat gaan puzzelen aan de rocco... de lak was goeduitgehard, dus heb ik 1 koplamp gemonteerd. waaaaaaaaw... wat en verbluffendresultaat, al zeg ik het zelf!
achterkader in satijn:
de vijskes in primer:
de lichten in hittebestendige lak:
voor én na:
kvind het bij-zon-der goed geslaagd... heb na de montage hier en daar nog wat moeten bijwerken, maar het is héél goed gelukt! 8) 8) 8)
das de B-stijl (aan de bestuurderskant) en die is dus deftig roestig...
nu heb ik de ramen eruit gehaald en tot de vaststelling gekomen dat de gehele rand waar het raam inligt roestig is.
de hoek die je op de foto ziet is het ergste; de plaat is tot gatenkaas herleid!
ik heb nog een donor-scirocco staan en daar kan ik dus een deftig stukuitsnijden.
VW Scirocco 1986
1800 16V
type KR (139pk)
OEM opties: Recaro interieur, electrische ramen, centrale vergrendeling,stuurbekrachtiging, getinte ramen
wat staat er op het programma? gezien de km-stand (282.000km & still rollin') heb ik geopteerd voor een complete revisie van de motor.
tevens staat er een upgrade in de startblokken!dus; boren tot 81mm, gesmede KS-zuigers, CatCams nokkenassen met verstelbare tandwielen (intern én extern), cilinderkop vlakken, kleppen meervlaks slijpen,... dat is de revisie. dan gaat de cilinderkop nog verder bewerkt worden, lees flowen, ...! een eigen contructie 'cold air intake' komt er ook aan! alsook de short-shift! de inlaatcollector is al vervangen door een 50mm exemplaar! de gasklep wordt ook bewerkt. om vrij te kunnen ademen heb ik gekozen voor Supersprint uitlaat; 4-2-1-collector en complete uitlaatlijn... het onderstel krijgt ook een upgrade: Powerflex-bussen. verder versterkte draagarmen, boven- én onderliggendeveerpootbruggen, ... voor de rest komt de wagen in de originele kleur te staan... niet omdat die enkel mooi is (donkergrijs metallic) maar ook om de waarde vd wagen enigzins hoog te houden!
daarnaast heb ik al een set US-headlights liggen die in combinatie met zwarte pinkers een lekkere duister neusje zullen geven!
tussen de koplampen komt een originele zender-grille... zijpinkers zijn weggewerkt, stootstrips heb ik niet!
de achterlichten krijgen een schuurbeurt, worden gevlakt en krijgen een rode toplaag. een setje chinese klinken (in de stijl van Golf 3) heb ik ook al. het interieur blijft origineel, jah wat had je gedacht met een recaro-interieur??? audio heb ik niet nodig... enkel wat extra meters die in een zelfgemaakte middenconsole komen! én een rolkooi staat ook op het programma.
de velgen worden voorlopig opgeknapte BBS RA's: velgster wordt meegelakt inkoetswerkkleur en de randjes worden gepolierd!
voor later staan er BBS RS'en op het programma... zo dit is denk ik ongeveer in een notendop uitgelegd waar ik mee bezig ben! 8)
K-Jetronic gedemonteerd:
de verdeelblok wordt es gekuisd want euhm... da kleurke?!? en mijn vuile gasklep:
opkuisen, randjes wegwerken en polieren!
cilinderkop is ook gedemonteerd vh blok:
vooral die extreem witte klep lijkt mij wat raar...
de zwarte koek is niet meer dan "normaal" na 280d km:
zeg eens "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh":
opkuisen, flowen en afstellen op de 50mm-inlaatcollector!
hey!!! wie heeft men motor gestolen???
aha... OK, gevonden...
een dezer de gesmede zuigers bestellen bij Kolbensmidt en dan kan de revisie van startgaan!
effe wat pics van het opkuisen vd K-jet... 8)
VUIL:
khad em hier wel al ingespoten met ontvetter, daarom da alles zo vloeibaar lijktop de foto. twas eig een dik, zwart, pekkerig koekske!
PROPER:
GEMONTEERD:
foto's van de nokkenassen, verstelbare tandwielen,...
de scherpe nokkenassen:
verstelbaar binnentandwiel (dus geen vaste kettingoverbrenging meer tsn inlaaten uitlaat!)
verstelbaar buitentandwiel om de perfecte fijnafstelling te verkrijgen!
8) gisteren effe tussendoor wa geklungeld aan de US-headlights...beetje (véééél) gekuist (met sop én mega-krachtige ontvetter) en geschrobd!
vaneengevezen, alles dus opgekuist, kaders licht geschuurd en al wat delen inprimer gespoten...
satijn komt het beste over; niet té hard bling bling, maar net proper genoeg!
nog wat gaan puzzelen aan de rocco... de lak was goeduitgehard, dus heb ik 1 koplamp gemonteerd. waaaaaaaaw... wat en verbluffendresultaat, al zeg ik het zelf!
achterkader in satijn:
de vijskes in primer:
de lichten in hittebestendige lak:
voor én na:
kvind het bij-zon-der goed geslaagd... heb na de montage hier en daar nog wat moeten bijwerken, maar het is héél goed gelukt! 8) 8) 8)
das de B-stijl (aan de bestuurderskant) en die is dus deftig roestig...
nu heb ik de ramen eruit gehaald en tot de vaststelling gekomen dat de gehele rand waar het raam inligt roestig is.
de hoek die je op de foto ziet is het ergste; de plaat is tot gatenkaas herleid!
ik heb nog een donor-scirocco staan en daar kan ik dus een deftig stukuitsnijden.