Pagina 9 van 12
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 15 mar 2014, 20:39
door union BP
ha toch iemand die voorruit gaat....
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 17 mar 2014, 09:12
door Scirocco16vGTX
Jeroen schreef:Lekker roffelken! Hangt daar al iets van uitlaat onder?
de volledige pijp wel al (4-2-1 uitlaatcollector en open pijp in 60mm), maar de achterdemper nog niet.. daarom dat ze zo roffelt
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 18 mar 2014, 10:39
door Scirocco16vGTX
verleden weekend de boite en injectie 3x gedemonteerd
kheb een olielek als de motor draait..
bron v olieverlies gevonden, zo'n sort v vriespastille, maar dan in de oliekring, achter het vliegwiel.. uitgeslagen en nieuwe bested.. mss dit weekend de boel monteren en hopen dat daarmee alles v kwaaltjes opgelost is!
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 19 mar 2014, 12:33
door MaSC
Jeroen schreef:Lekker roffelken!
Ge moogt gerust zijn. Rijden we daarmee naar Italië?
De scheten neem ik er dan wel bij
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 20 mar 2014, 12:00
door Scirocco16vGTX
MaSC schreef:Rijden we daarmee naar Italië?
ik denk da we iets te veel zullen moeten stoppen om te tanken onderweg..
MaSC schreef:De scheten neem ik er dan wel bij
hollalalalaaaah... da zijn toch wel zware beloftes zè Matti!
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 21 mar 2014, 14:35
door MaSC
Scirocco16vGTX schreef:
MaSC schreef:De scheten neem ik er dan wel bij
hollalalalaaaah... da zijn toch wel zware beloftes zè Matti!
Enkel als we met de Scirocco gaan he
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 29 apr 2014, 10:08
door Scirocco16vGTX
verleden zondag de vriespastilles vd oliekring ingetikt en verlijmd.. en dan voor de laatste keer koppeling, vliegwiel, boite en complete injectie terug gemonteerd.. en dan met bang hartje de motor gestart en onderaan de boite gekeken terwijl de motor op temperatuur kwam..
..
EUREKA! geen druppeltje olieverlies meer!
we kunnen weer verderplannen en afwerken!
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 27 mei 2014, 08:28
door Scirocco16vGTX
Alle remblokken gemonteerd dit weekend, remolie opgieten en beginnen ontluchten.
Cardans eindelijk gemonteerd, de plaatjes achter de bouten waren de verkeerde blijkbaar dus heb een weekje moeten wachten eer de juiste er waren.
Als dan de schakelstang afgesteld is, kan ik voorzichtig eens koppelen en enkele cm's rijden
Grote werken zijn nog: de oliekoeler een plaatsje geven voor de radiator, de Koni's monteren en het interieur afwerken (maar dat staat nu bij Creato Interiors om te herbekleden)..
gisteren de remmen ontlucht.. Achterste 2 ontluchtnippels kapotgedraaid, de boel met een griptang toch nog net los kunnen wrikken
en dan andere nippels ingedraaid en eindeloos lang gepompt en ontlucht en gepompt en ontlucht en....... Mjah, een dik uurtje later en het pedaal voelt al redelijk goed aan.
Als de koni's eronder vliegen nog eens ontluchten voor de laatste keer, nu effe alles laten rusten
en vanavond terug aan de slag!
En de BBS-kit zal er vermoedelijk tóch niet opkomen, ik denk er sterk over na om de 16V origineel te houden en toch de Scala-kit te kleven..
Scala-kit:
BBS-kit (niet op de andere tuning-rommel letten!!!):
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 28 mei 2014, 17:43
door Jeroen
Wel een schaalmodel, maar dit is dé look (behalve gecleande voorkant en booskijker):
http://www.modelcarforum.de/showthread. ... 6&langid=2
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Geplaatst: 20 jun 2014, 08:09
door Scirocco16vGTX
Da is 'platgeschroefd' op 14" zogezegd.. te laag om HARD te rijden Mistah J
De Scirocco komt -40mm op vaste Koni-dempers (met regelbare hardheid) en 15"...
Lager voor optimaal rijgedrag, maar gene buikschuiver waar ge alle putten moet mee ontwijken!
De Scirocco moet vooral hard door de bochten kunnen scheuren, niet hobbelen over de weg gelijk mijne Jetta