doorway to heaven

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

:D Ik heb er precies een paar hun intresse gewekt.

En dus ook zonder een hand of een zweetdruppelke erin te steken ,

HINT: Opgelet te gebruiken op eigen risico en volgens eigen veiligheidsnormen. :evil:

alé kom want ik ben niet goed in die spellekes => http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofperoxide

Sommige stukken gaan er in met lak 2k erop en roest en alles is foetsie na een nachtje baden anderen doen er wat langer over en soms is het ook een beetje te verroest.

Peroxide is h202 dus dat gaat alles ontbinden dat organisch is. Een gevolg is dat alle vuil oplost. Wel best niet boven gaan hangen als het bezig is want das een hevig goedje.
En het leuke is dat na dat het reactie heeft gehad het o2 zuurstof en h20 word water.

Sommige dingen mag je er wel niet ingooien maar wat dat is moet je zelf maar testen tot nu toe al aardig wat dingen proper (lees nieuw) gekregen.

Ik zal straks nog een foto posten van dat tweede slotje op de foto dat is nu zichzelf aan het wassen :D

Hier zijn nog geen langwerkende test mee gedaan en het is op eigen risico te gebruiken kan gehaald worden bij de apotheek en dergelijke leveanciers of via google.
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: doorway to heaven

Bericht door Filip_G »

hehe, good to know! idd del met opletten dat w e niet the 'high' worden :)
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

Vandaag weer een beetje erin gehangen. Gisteren avond spuitcabine gebouwd en stukken verder voorbereid.
Vandaag laatste schuurwerk en dan spuitplamuur erover heen. Morgen volgen de foto's

Morgen probeer ik nog op te schuren en dan de grondverf erover te zetten. Als er weer niet teveel tussen komt want pff de laatste tijd .... :(

Ronny ? Ik heb gezien dat er (roestwerende) grondverf van rustoleum is is dit een aanrader of is het beter de grondverf van het lakmerk te gebruiken ?
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

de foto's
Bijlagen
Achterklep
Achterklep
schuifdeur
schuifdeur
Spuitcabine
Spuitcabine
*Myriam*
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 aug 2010, 21:53

Re: doorway to heaven

Bericht door *Myriam* »

Hé Sam, mijn pc is stuk vandaar dat ik jouw vraag ivm grondverf via de pc van Myriam beantwoord.
De grondverf van roest-o-leum is niet de beste keuze om de buitenkant van uw auto mee te doen, het zou gaan hoor, maar beter geen risico's nemen want daarvoor is autolak veel te duur. Ik heb per vergissing het bordeaux busje gespoten in roest-o-leum en daarna afgelakt, ik moet zeggen dat er nu, acht jaar later, nog geen opwerpingen of kleine blaasjes te bespeuren zijn.
De anti-roest verf van roest-o-leum is wel de beste keuze om bodemplaten, wielkassen, binnenkanten van de deuren enz te behandelen, kortom voor alle delen die gevoelig zijn voor roest en nadien niet met een autolak afgewerk worden.
Waarom niet voor de zichtbare delen? Omdat autolak een 2 komponenten verf is, dwz, je moet er verharder bij doen om deze verf te laten uitharden, roest-o-leum daarentegen droogt uit door de lucht, je zou achteraf kleine lakfoutjes kunnen hebben. Je gebruikt dus het beste een 2 komponenten grondverf, er zijn over het algemeen drie soorten: de gewone 2K grondverf, een filler of een epoxy.
Een gewone 2K grondverf heeft geen roestwerende eigenschappen maar zorgt vooral voor "afdekking" van de onderliggende lagen (mastiek, oude laklaag, plaatwerk, spuitplamuur) én een goede hechting van de eindlaag.
Een filler is zowat hetzelfde als een gewone 2K grondverf met dat verschil dat het ook de allerlaatste oneffenheden wegneemt, het is een vullende grondverf.
Een epoxy is ook een gewone 2K grondverf maar heeft daarbovenop roestwerende eigenschappen.
Je zult misschien ook al gehoord hebben van een wash-primer, deze kwalitatieve primer heeft een uitermate anti-roestvermogen, het etst zich als het ware in uw blote plaat. MAAR deze verf is zééér ongezond om te spuiten en voor goed te zijn moet je hier nog een gewone grondverf overspuiten om een goede hechting van de eindlaag te verzekeren.
Ik zie (en lees) dat uw stukken al in spuitplamuur staan, dus een gewone grondverf of filler volstaan. Je kan deze producten kopen bij bv autostop in Leuven. Een roestwerende verf kan zijn werk niet doen, als je het niet op de blote plaat zet...
Ronny
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

Dank u Ronny, voor het snelle antwoord. ;)
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

als je hulp nodig hebt met je pc ? of is het de Mac die stuk is ?
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

** Update **

Klaar voor montage

Binnen en buitenkant zijn gespoten met HVLP pistool. Ging wel wat beter dan mijn pa zijn antiek pistool. :D

Hier en daar wel nog enkele bulten en putjes maar dan past ze bij de rest van de bus anders staat er een nieuwe deur in een slecht busje dat trekt helemaal op niks.
Ik kan er mee leven ;) en hey heb het toch lekker zelf gedaan.
Bijlagen
WP_000525 (Small).jpg
WP_000524 (Small).jpg
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: doorway to heaven

Bericht door sambamans »

HE getverderrie .... Toch maar besloten om heel de bus ff snel te spuiten :D :mrgreen: :lol:
Bijlagen
WP_000534 (Medium).jpg
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: doorway to heaven

Bericht door Filip_G »

sambamans schreef:en hey heb het toch lekker zelf gedaan.

sjiek werk Sam!
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Plaats reactie