Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 30 mei 2011, 01:11
Met het uitmastikeren hebben we de auto mooi in lijn gezet, we voelen hier en daar nog wel iets maar het miniem.
Om de auto echt strak te zetten gebruiken we een spuitplamuur, logisch dat deze niet erg vloeibaar is, dus aan te brengen met een spuitpistool met spuitkop van min 2,2mm. Als de spuitplamuur droog is, vernevelen we met een spuitbus zwarte verf het te schuren oppervlak, een schuurgids zoals we zeggen.
We schuren weer met de lange schuurvijl, dit keer met korrel 150, 180 of 220. We proberen de zwarte verf volledig weg te schuren, tot we weer hier en daar op de blote plaat zitten, telkens lange bewegingen maken diagonaal in de lengte richting van de auto. Als je nog een zwarte plek hebt van de schuurgids, maar toch op verschillende plaatsen op de blote plaat zit, kan je best even uitmastikeren met extra fijne mastiek, of nog een laag spuitplamuur aanbrengen.
Spijtig geen foto's van het schuren van de spuitplamuur. Op de laatste foto zie je Frank hier en daar wat afwerken.
Klaar om de kas in grondverf te spuiten.
Om de auto echt strak te zetten gebruiken we een spuitplamuur, logisch dat deze niet erg vloeibaar is, dus aan te brengen met een spuitpistool met spuitkop van min 2,2mm. Als de spuitplamuur droog is, vernevelen we met een spuitbus zwarte verf het te schuren oppervlak, een schuurgids zoals we zeggen.
We schuren weer met de lange schuurvijl, dit keer met korrel 150, 180 of 220. We proberen de zwarte verf volledig weg te schuren, tot we weer hier en daar op de blote plaat zitten, telkens lange bewegingen maken diagonaal in de lengte richting van de auto. Als je nog een zwarte plek hebt van de schuurgids, maar toch op verschillende plaatsen op de blote plaat zit, kan je best even uitmastikeren met extra fijne mastiek, of nog een laag spuitplamuur aanbrengen.
Spijtig geen foto's van het schuren van de spuitplamuur. Op de laatste foto zie je Frank hier en daar wat afwerken.
Klaar om de kas in grondverf te spuiten.