Pagina 4 van 8
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 25 mar 2011, 09:31
door petrofski
Woensdag weer goed doorgewerkt aaant kaske
- nog wa uitslijpen
- lasnaadjes afslijpen
anti-dreunplaat verwijderen, gaat supergoed met de
tercooschijf, dit is toch echt een onmisbare tool geworden in de gereedschapskist van de restaurateur
- wel goed opletten voor doeken in de buurt ;-)
Gisterenavond nog het goede nieuws gehad dat we nu in het bezit zijn van 2 gezonde cabriodeurkes, thx Luc
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:33
door Ronny
Verdorie Vincent, dat gevecht tussen
tercooschijf en doek heb ik gelukkig niet gezien hé
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 31 mar 2011, 17:10
door Transam10racing
Het vervolg van de kever opbouw, we waren met niet zoveel, maar hebben toch weer wat gedaan.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 01 apr 2011, 00:19
door Ronny
Peter is de linker achterhoek aan het voorbereiden om te lassen.
Manu een lasnaad aan het wegslijpen.
Weer een laswerkje klaar, toch meer van die laswerkjes dan we dachten.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 01 apr 2011, 00:25
door Ronny
We hebben dan toch beslist om de kas te
zandstralen, dus tot het laatste vijsje alles demonteren.
Het koetswerk nog eens passen op het chassis zodat we de nieuwe bodemplaten kunnen juistzetten en vastpunten.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 01 apr 2011, 00:32
door Ronny
Het koetswerk in de straalcabine, klaar om te
zandstralen.
Voor...
En na...
Voor...
En na...
Zoals we al weten heeft een koetswerk na het zandstralen geen geheimen meer, hier weer slechte plekken ontdekt waar we voor het zandstralen geen weet van hadden. Foto's volgen...
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 05 apr 2011, 00:53
door Ronny
Het chassis is terug gezond, de nieuwe bodemplaten zijn er in gelast.
De lasnaden zijn netjes afgeslepen.
De lasnaden nog even beschermen met een likje
roest-o-leum, klaar voor af te kitten.
De lasnaden netjes afgekit met
nadenkit, de kunst is zo weinig mogelijk nadenkit maar toch net voldoende om de lasnaden proper af te werken. Als je te veel nadenkit gebruikt kan je het niet zo mooi afwerken.
Hier en daar nog een kleine afwerking en wat vijsjes afplakken en dan kunnen we de oppervlakte lagen in volgorde aanbrengen.
Op de onderkant van het chassis is een laagje
roest-o-leum metaalprimer aangebracht, de bovenkant van het chassis en de ophanging worden morgen gespoten met
roest-o-leum zwarte hoogglans. Woensdag avond gaan we met cursisten de onderkant
rutexen. Als alles goed uitgedroogd is kunnen we het chassis monteren, we zijn nu ook bezig met alle losse onderdelen proper te maken. De ankerplaten van de remmen, schokdempers en stuurinrichting zijn netjes gespoten. Het monteren zou goed moeten gaan. Beetje vooruit denken hé, dat motiveert.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 21 apr 2011, 00:22
door Ronny
De onderkant van de bodemplaten zijn nog eens extra behandeld met
roest-o-leum primer, de rest is gespoten in een
zwarte afwerklaag. Nu nog een dun laagje
rutex over de bodemplaten en dan kunnen we monteren.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 21 apr 2011, 00:26
door Ronny
De staalkorrels uit de holle ruimtes halen, makkelijk als je met een hefbrug de auto kan omdraaien.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Geplaatst: 21 apr 2011, 00:37
door Ronny
Hier zijn de roestgaten die we niet gezien hadden voor het zandstralen, beetje een tegenvaller, dus toch goed dat we gestraald hebben.