NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
broos
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011, 16:46

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door broos »

Ronny schreef:Broos, uw advies ivm alle plaatwerk zelf namaken (kloppen enzo...) is niet realistisch. Als je zin hebt ben je altijd welkom om het autootje te bekijken, je zal er dan waarschijnlijk ook zoals wij over denken.
Ik durf me stilaan professional te noemen, maar dit NSUuke qwa plaatwerk terug fabrieksorigineel krijgen kan ik niet zonder het nodige plaatwerk, en ik vrees eigenlijk dat niemand dit kan...in daden...niet in woorden.
Zelfs met al het nodige plaatwerk zal het nog een zeer lange en moeilijke klus worden.
Dat autooke terug oogelijk in orde krijgen, is niet moeilijk, de mechaniek is ook zo geen probleem. Maar dan is het met kilo's mastiek en nadenkit (en beton :twisted: ), hier sta ik niet achter, zo kan ik het ook niet leren aan mijn cursisten.
Vanavond bekijk ik de linkjes (behalve die van argentinie 8-) ) om zo naar volgende week toe eentje of twee bij te kopen.
@Ronny, het is me al duidelijk bij deze heb ik mijn mening dan maar niet geventileerd....maar goed nu heb ik wel een vraag voor je dan koop je er 1 of 2 bij zoals je zelf zegt, ga er even gemakshalve uit dat die 1 of 2 exemplaren die je erbij koopt beter zijn als wat je nu hebt staan.......worden die dan gesloopt ten doele van deze blauwe sportprinz of wordt deze weggegooid en ga je verder met de beste van het stel?
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Ronny »

Ik denk het beste één of twee NSU'kes bijkopen, de prijzen vallen blijkbaar goed mee. Natuurlijk moet één van de twee een gezond koetswerk zijn.
Het is moeilijk om momenteel concreet te beslissen, die van Duitsland ziet er qwa body goed uit, maar achteraan een gans stuk uitgeslepen om andere motor in te steken. Die uit Frankrijk ziet er iets krokanter uit maar wel "dan son jus", en dit hebben we ook nodig want vele onderdelen ( zoals ruitmechanismen, sloten, dashboard, luchtfilter, versnellingspook...) van de onze zijn compleet verprutst door de man die hem ,nog niet zolang geleden, gerestaureerd heeft.
Wij hebben dan wel een mooi en origineel interieur.
Het zou niet zozeer de bedoeling zijn om alle plaatwerk uit de gezonde uit te slijpen en in de onze te lassen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Ronny »

...We praten over auto's hier die al 40+ jaar oud zijn en ook al vele eigenaren gehad hebben en ook al heel wat
mishandelingen hebben moeten ondergaan...

Ons beestje is vrij recentelijk (max 10j geleden) extreem zwaar mishandeld geweest. Hoe iemand op deze manier een auto kan restaureren begrijp ik niet. Tec7, plamuur en beton waren de voornaamste ingredienten...
Afbeelding
broos
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011, 16:46

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door broos »

Ronny schreef:...We praten over auto's hier die al 40+ jaar oud zijn en ook al vele eigenaren gehad hebben en ook al heel wat
mishandelingen hebben moeten ondergaan...

Ons beestje is vrij recentelijk (max 10j geleden) extreem zwaar mishandeld geweest. Hoe iemand op deze manier een auto kan restaureren begrijp ik niet. Tec7, plamuur en beton waren de voornaamste ingredienten...
Dat mijn vriend zijn de vreugdes van oude auto's!!!!
Je hebt mensen die een auto opknappen puur voor het geld (de handel dus) daar mag het niks kosten maar moet het wel de hoofdprijs opbrengen. Dat zijn de plamuurbakken die strak in de lak staan. Meestal ook de auto's die het geen 20 jaar meer volhouden en na een jaar of 5 als schrott beschouwd kunnen worden.

Vroeger had je natuurlijk wel met de komst van de keuringen dat mensen in ene van alles moesten gaan verzinnen om de auto goedgekeurd te krijgen. De tijd van kranten in de dorpels, polyester en veel plamuur, want niet iedereen had een lasapparaat of er geld voor over om een auto op de weg te houden, het waren toen immers nog geen klassiekers en veelal ook niks waard.
Kan dus zijn dat de vorige eigenaar al op zaken stuitte en dacht weet je wat ik laat dat wel en plamuur het want ook dit groeit mij boven mijn pet.....

Maar goed in short er rijd heel wat rommel in de rondte, daarom denk ik dat het altijd wel goed is om een foto verslag te maken
van een restauratie, dan weet het nageslacht ook wat er aan die specifieke auto is gedaan ;-)
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door sambamans »

@ broos Je zegt het toch juist na ´geslacht´ :D

Er is toch besloten van donorwagens te gebruiken, ipv 1 doen we nu 2 nsu´tjes.

En met duidlijke fotoreportage hoewel ik niet denk dat deze ooit nog in verkoop komt :( tenzij Ronny jij begint aan je nageslacht.
steven
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2010, 12:57

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door steven »

Ronny,

Over deze heb je gisteren niks gezegd, mss over het hoofd gezien:

Duitsland: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vi3gcezllqa2

Kan ook een optie zijn als de andere niet ok is. Ik heb Peter gevraagd om ook eens 'mehr info zu fragen'.
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Filip_G »

slecht nieuws: de NSU in Frankrijk is reeds verkocht! Jammer!

had de persoon gisterenavond gemaild en heb vanochtend al het spijtige antwoord gekregen!
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Ronny »

@ Steven, Die NSU op autoscout ziet er mij minder interessant uit, kost daarbovenop al 3000euro.

Ondertussen nog een slecht nieuwsje, de motor zal moeten gereviseerd worden, er is heel wat laterale speling op de krukas, je kan deze zo 2mm naar voor en achter verschuiven.
We zijn vandaag aan de vleugel links voor bezig geweest, openslijpen, bij timmeren en oplassen, mooi resultaat, het geeft me een beetje moed om er aan te beginnen, maar toch hoop ik dat we snel een betere body hebben om daar verder op te bouwen.
Foto's volgen... Sam?
Afbeelding
nsu41sport
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2011, 07:51

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door nsu41sport »

We hebben deze les een beetje van alles gedaan we zijn begonnen met de Terco schijf eens te testen iedereen kon eens proberen om te kijken wat en hoe het werkt. :shock: En het werkt.
Dit is echt het speelgoed voor mensen met hopen kit en pek aan de onderkant van hun wagen en die een propere onderkant willen.

Het grootste voordeel is dat dit dus geen stof maakt zoals een schuurspons of staalbortsels.

Ik heb de foto's erbij gevoegd.
Bijlagen
eens proberen met de schijf
eens proberen met de schijf
het resultaat
het resultaat
nsu41sport
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2011, 07:51

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door nsu41sport »

Daarna zijn we begonnen met de achteras op te kuisen en klaar te maken voor het stralen. CHECK :lol:

Daarna de motor op de tafel om deze eens te bekijken en de theorie in de praktijk om te zetten.
Bijlagen
motor nakijken
motor nakijken
Plaats reactie