NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door sambamans »

Er is hard gesleuteld gisteren dus nu zijn we bijna klaar voor het stralen van het chassis.

Smijtige aan de NSU is dat hij er veel verschillende bouten en moeren zijn gebruikt en dat hij stukken tuinslang als onderdeel heeft gekregen.
Maar ben er zeker van dat Ronny dat netjes op orde brengt. Het word een pareltje.
Bijlagen
sleutelen (Medium).JPG
sleutelen (Medium).JPG (95.79 KiB) 14003 keer bekeken
leeg dashboard (Medium).JPG
leeg dashboard (Medium).JPG (117.89 KiB) 14003 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Ronny »

Ja, de NSU is een ander paar mouwen dan de kever.
Het is niet mijn stijl om commentaar op anderen hun werk te geven, maar het NSU'ke tart alle verbeelding, nog nooit meegemaakt dat een oldtimer zo amateuristisch in mekaar is gestoken.
De onderdelen boek van Sam maakt ons toch een beetje wegwijs hoe het allemaal zou moeten.
Tegen morgen helemaal uit mekaar zodat we maandag kunnen zandstralen, hopelijk dan niet te veel verrassingen meer.
Afbeelding
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Filip_G »

En hierbij wat meer tekst en foto's over afgelopen avond.

Maandagavond is de NSU in de straalcabine volledig gezandstraald (behalve dak).

En dat zag er niet al te best uit. Er lag een dikke dikke laag mastiek op. Nu die dikke huid eraf is, zijn de details van de auto ook goed zichtbaar en er is zeer veel werk aan.

Er zit zelf BETON in de NSU... Aan de achterkant is een greppeltje, waarin beton (met kabelgoot :)) gegoten zit!

Afbeelding

Hierbij al een foto van ons half grijs NSU'ke:

Afbeelding


En dan nu een NSU in onderdelen:

Afbeelding

Afbeelding

En Filip in onze "lowrider":

Afbeelding
Lean Back! :mrgreen:

De kabelboom inspecteren:

Afbeelding


Een rustige, gezellige avond waarbij we ons NSU'ke en al de onderdelen weer wat beter hebben leren kennen!
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Jeroen »

Hola, daar wordt gestructureerd gewerkt! Mooie toolboxen :-) NSU zal wel vooruitgaan als den beton eruit is! :lol:
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
linus.dm
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:11

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door linus.dm »

Beton????? :shock:
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door sambamans »

We zijn dus weer wat verder gegaan aan de NSU veel opkuis, herstel en verbeter werk staat er nu aan te komen.

We hebben gisteren ook een staat opgemaakt :shock: van wat we nodig hebben aan plaatwerk.
plaatwerk
plaatwerk
sportprinz_60_karrosse_aussen_2.jpg (135.07 KiB) 13936 keer bekeken
plaatwerk
plaatwerk
sportprinz_60_karrosse_innen.jpg (179.35 KiB) 13936 keer bekeken
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Transam10racing »

Ronny,

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Deze link van Steven lijkt mij een goede te zijn. Voor die prijs, indien de staat redelijk is kopen zou ik zeggen, niet treuzelen...

Misschien even bellen en afspraak maken. Van twee één maken lijkt hier de optie.

Christian
broos
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011, 16:46

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door broos »

Complete auto's zijn er nog zeker wel te vinden, maar als je alleen plaatwerk zoekt zal dat toch echt zoeken worden naar een speld in een hooiberg, dat is voor eigenlijk alle NSU's wel zo. Schrik ook niet van de prijzen als je eenmaal iets gevonden hebt.

Misschien is het wijzer om gewoon eens te kijken naar een donor waarvan de meeste delen die wat complexer zijn om zelf te maken nog goed van zijn of in ieder geval goed genoeg zijn dat er nog wat moois van te maken is.

Maar je hebt hier wel een project staan waar je kunt laten zien wat voor een skills je hebt, zo heb ik ook nog een prachtig mooi project
een NSU 1200TT en die is echt veeeeeleee malen slechter als wat jullie daar hebben staan. Het beestje heeft +30 jaar in een weiland gestaan was een toevluchtsoord voor alle soorten beestjes en ongedierte, de elementen hebben gedurende die periode ook zo hun sporen achter gelaten en als klapper op de vuurpijl ligt heel de kont aan linkerzijde van B-stijl tot achter in elkaar. De dorpels waren zowel binnen als buiten praktisch weggerot en de vloer kan je ook doorheen kijken. Maar moed houden en gewoon door timmeren dan kom je een heel eind!!! Er valt echt wel wat van die Sportprinz te maken met of zonder donor voor plaatwerk.

Ik heb in ieder geval bij 1 van mijn bronnen al navraag gedaan ook daar is niks te vinden wat betreft een sportprinz.
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door Ronny »

Ik ben zo wat aan het denken, alle plaatwerk vinden lijkt onmogelijk, het is ofwel alle plaatwerk of niets, tenminste toch 70% wat waarschijnlijk een klein fortuin zal kosten (enkel de deuren kosten 1400euro), daarbovenop komt al het las en slijpwerk...Na de restauratie van de Mercedes 190SL (daar was ook zoveel laswerk aan) besefte ik dat zulke "rotte" auto's oplassen té veel tijd en energie vergt.
Ik denk dat we misschien beter die beide nsuukes kopen en van de drie één juweeltje maken, eventueel een tweede proberen goed te krijgen om aan een schappelijke prijs te verkopen (om zo de kosten wat te drukken).
Het wordt dan wel geen "4-maanden project".
Wat denken jullie? Bieden?
Afbeelding
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Bericht door sambamans »

Ronny schreef:Ik ben zo wat aan het denken, alle plaatwerk vinden lijkt onmogelijk, het is ofwel alle plaatwerk of niets, tenminste toch 70% wat waarschijnlijk een klein fortuin zal kosten (enkel de deuren kosten 1400euro), daarbovenop komt al het las en slijpwerk...Na de restauratie van de Mercedes 190SL (daar was ook zoveel laswerk aan) besefte ik dat zulke "rotte" auto's oplassen té veel tijd en energie vergt.
Ik denk dat we misschien beter die beide nsuukes kopen en van de drie één juweeltje maken, eventueel een tweede proberen goed te krijgen om aan een schappelijke prijs te verkopen (om zo de kosten wat te drukken).
Het wordt dan wel geen "4-maanden project".
Wat denken jullie? Bieden?
Ik krijg via mail alleen negatieve reacties terug geen plaatwerk te vinden tot nu toe.

Ik denk dus dat die optie van donorauto's wel een goede is die ook het budget binnen de perken houd. Voor mij maar das uiteindelijk jouw beslissing ik zou bieden op de andere nsu'kes.

Ik heb trouwens gehoord op een ander forum dat de jouwe een zeldzame is die nog met de hand gemaakt is qua plaatwerk. dus als je plaatwerk vind zou dat niet eens passen zeggen ze.
Plaats reactie