1986 VW Scirocco 16V
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Heb ook heel lang achter een nieuwe originele dakantenne voor mijn quattro gezocht. En uiteindelijk in Oostenrijk gevonden.
Naar twee kleine deurrubbers ben ik al een jaar of 6 op zoek. Waarschijnlijk - de Duitse verkoper kon geen foto's nemen en mijn Duits is nogal stoffig - heb ik deze nu in Duitsland gevonden. Nu nog een paar jaar zoeken naar de juiste zonnekleppen
Mijn hemel heb ik laten spannen bij T&T in Lier. Goed gedaan, als je hun info wil?
Naar twee kleine deurrubbers ben ik al een jaar of 6 op zoek. Waarschijnlijk - de Duitse verkoper kon geen foto's nemen en mijn Duits is nogal stoffig - heb ik deze nu in Duitsland gevonden. Nu nog een paar jaar zoeken naar de juiste zonnekleppen
Mijn hemel heb ik laten spannen bij T&T in Lier. Goed gedaan, als je hun info wil?
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1986 VW Scirocco 16V
nieuw expansievat al eens gepast
nieuwe mousse gekleefd op de dakstijlen
dakisolatie
onbekrachtigd stuurhuis beginnen reinigen
schakelsetje ligt ook al klaar
motorblok gaan ophalen
twijfel nog wat aan de rode kleur vant kleppendeksel
vdo tellers, dat DIN-plaatje lijkt me ook niet zo heel sterk
nog wat nieuwe emblemen :finga:
nieuwe mousse gekleefd op de dakstijlen
dakisolatie
onbekrachtigd stuurhuis beginnen reinigen
schakelsetje ligt ook al klaar
motorblok gaan ophalen
twijfel nog wat aan de rode kleur vant kleppendeksel
vdo tellers, dat DIN-plaatje lijkt me ook niet zo heel sterk
nog wat nieuwe emblemen :finga:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Zalig!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1986 VW Scirocco 16V
ondertussen alweer vele uurtjes in de garage doorgebracht, al zou je dat niet zeggen aan de voortgang aan de wagen zelf
dringend eens wat nieuwe foto's posten, maar voor nu zal ik het 'praatje' al geven...
de hemel is er eindelijk ingeraakt! aaj laajk!
kofferbak rubber gemonteerd
versnellingspook gereviseerd en boeltje gemonteerd, dekplaat proper afgekit
hoedenplankdragerbekleding (heb er geen andere naam voor) ook gekleefd
speakercovertjes achteraan ook al eens gepresenteerd
achterste gordels gemonteerd..
voorruit gemonteerd (de truc met het touwtje-trekken lukt altijd wondermooi), deze moet nu nog afgekit worden.
de zijruiten liggen ook klaar voor montage (grondig proper geschrobt, alle zwarte randjes die zich gevormd hadden thv de dichting afgekrabt)
en spijtig genoeg ook 1 blaas in de lak ontdekt vlak onder de B-stijl, in die holle karakterlijn
spuiter direct gebeld, foto's doorgemaild enz enz
"dat wordt er eentje op mijn rekening" zei hij en terecht!
dus binnenkort vliegt de scirocco terug naar de spuiter.. ondertussen ga ik het interieur verder afbouwen, dash beginnen opbouwen (en bekabeling positioneren).
gisteren ellendig lang liggen klooien (tot vingers én rug het begaven) aan de donor-achterklep..
poging tot het verwijderen v/e raam met schroevendraaiers, raam 1 - ik 0
de tuning-folie heb ik wel al verwijderd, eindelijk terug een origineel groen raam ipv zwart!
zondag snijd ik de rubber los, altijd zonde aangezien ze zo duur geworden zijn maar ik neem geen risico dat de groene achterruit zonder wissergat sneuvelt!!! met verkrampte vingers en gekwetst ego dan maar wat anders beginnen doen..
dashboard gereinigd, alle ventilatieroosters grondig gereinigd, mooiste schakelaars (altijd handig als je 3 Scirocco's in onderdelen erbij liggen hebt) beginnen bij elkaar zoeken.. middenconsole al eens opgefrist & bekeken hoe ik de VDO-plaat zal monteren op de plek vd asbak
verder hard aan't twijfelen om de centrale vergrendeling weer te monteren.. lijkt me leuk, maar zo overbodig op een wagen waar je nauwelijks mee rijdt.. en als er ooit wat aan die leidingen/rubberkoppelingen mankeert mag het volledige interieur er weer uit
en gisteren zat ik ook te denken wat ik zou doen met de deuren:
eerst volledig afwerken op een bank en dan in de wagen hangen (zware onhandige deuren + verse lak = bange momenten)
eerst in de wagen hangen en dan alles erop monteren (ellendig sadistisch werkje op de knieën)
dringend eens wat nieuwe foto's posten, maar voor nu zal ik het 'praatje' al geven...
de hemel is er eindelijk ingeraakt! aaj laajk!
kofferbak rubber gemonteerd
versnellingspook gereviseerd en boeltje gemonteerd, dekplaat proper afgekit
hoedenplankdragerbekleding (heb er geen andere naam voor) ook gekleefd
speakercovertjes achteraan ook al eens gepresenteerd
achterste gordels gemonteerd..
voorruit gemonteerd (de truc met het touwtje-trekken lukt altijd wondermooi), deze moet nu nog afgekit worden.
de zijruiten liggen ook klaar voor montage (grondig proper geschrobt, alle zwarte randjes die zich gevormd hadden thv de dichting afgekrabt)
en spijtig genoeg ook 1 blaas in de lak ontdekt vlak onder de B-stijl, in die holle karakterlijn
spuiter direct gebeld, foto's doorgemaild enz enz
"dat wordt er eentje op mijn rekening" zei hij en terecht!
dus binnenkort vliegt de scirocco terug naar de spuiter.. ondertussen ga ik het interieur verder afbouwen, dash beginnen opbouwen (en bekabeling positioneren).
gisteren ellendig lang liggen klooien (tot vingers én rug het begaven) aan de donor-achterklep..
poging tot het verwijderen v/e raam met schroevendraaiers, raam 1 - ik 0
de tuning-folie heb ik wel al verwijderd, eindelijk terug een origineel groen raam ipv zwart!
zondag snijd ik de rubber los, altijd zonde aangezien ze zo duur geworden zijn maar ik neem geen risico dat de groene achterruit zonder wissergat sneuvelt!!! met verkrampte vingers en gekwetst ego dan maar wat anders beginnen doen..
dashboard gereinigd, alle ventilatieroosters grondig gereinigd, mooiste schakelaars (altijd handig als je 3 Scirocco's in onderdelen erbij liggen hebt) beginnen bij elkaar zoeken.. middenconsole al eens opgefrist & bekeken hoe ik de VDO-plaat zal monteren op de plek vd asbak
verder hard aan't twijfelen om de centrale vergrendeling weer te monteren.. lijkt me leuk, maar zo overbodig op een wagen waar je nauwelijks mee rijdt.. en als er ooit wat aan die leidingen/rubberkoppelingen mankeert mag het volledige interieur er weer uit
en gisteren zat ik ook te denken wat ik zou doen met de deuren:
eerst volledig afwerken op een bank en dan in de wagen hangen (zware onhandige deuren + verse lak = bange momenten)
eerst in de wagen hangen en dan alles erop monteren (ellendig sadistisch werkje op de knieën)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Zou ik doen denk k. Je zal ze beter en properder kunnen afwerken. Inhangen moet je niet alleen doen als ze zo lomp zijn.Scirocco16vGTX schreef: en gisteren zat ik ook te denken wat ik zou doen met de deuren:
eerst volledig afwerken op een bank en dan in de wagen hangen (zware onhandige deuren + verse lak = bange momenten)
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1986 VW Scirocco 16V
update:
voorruit steekt (moet nog gekit worden)
achterruit ligt klaar op te steken (eerst de 'scirocco' sticker nog kleven)
ahum.. klein detailke.. motor+boite steken sinds gisteren!!!
volgende is motor aan kabelboom aansluiten, nieuwe radiator bestellen en alles v injectie monteren.
voorruit steekt (moet nog gekit worden)
achterruit ligt klaar op te steken (eerst de 'scirocco' sticker nog kleven)
ahum.. klein detailke.. motor+boite steken sinds gisteren!!!
volgende is motor aan kabelboom aansluiten, nieuwe radiator bestellen en alles v injectie monteren.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1986 VW Scirocco 16V
plaatjes bij de praatjes!
kofferbekleding flink gereinigd
speaker-upgrade, covertjes afgestofd
in de wagen gekleefd
gordels gemonteerd.. whoeps, daar zie je al een stukje vd hemel
de hemel, al doen de foto's het werk geen eer aan! het ziet er 1000x beter uit in't echt!
black on black, zo veel beter!
voorruit zit er ook al in
muizen? neen, een extra sleuf gesneden voor de speakerkabels
heeft aardig wat moeite gekost, maar de 'lege' Supersprint middendemper ligt ook klaar
spiegeltje spiegeltje aan de wand, welke middenconsole is de mooiste van't land?
altijd handig als ge wa wisselstukken liggen hebt.. krabbeke links, vlekske rechts,.. hup nen andere nemen en vergelijken!
voorbereiding op de zware werken.. bak tegen motor monteren!
boeltje omhoog takelen
en dan weer hééééééééééééééél rustig omlaag...
hij is er! hij is er! hij is er! auto en motor zijn terug 1, na 7 jaar wachten.. EINDELIJK!
niks weggooien, alles kuisen en opblinken!
en dan krijgt ge zoiets
straks, als alles correct vaststaat, overal nog een likje metaalvernis op en klaar!
allemaal geleerd van meester Ronny himself
kofferbekleding flink gereinigd
speaker-upgrade, covertjes afgestofd
in de wagen gekleefd
gordels gemonteerd.. whoeps, daar zie je al een stukje vd hemel
de hemel, al doen de foto's het werk geen eer aan! het ziet er 1000x beter uit in't echt!
black on black, zo veel beter!
voorruit zit er ook al in
muizen? neen, een extra sleuf gesneden voor de speakerkabels
heeft aardig wat moeite gekost, maar de 'lege' Supersprint middendemper ligt ook klaar
spiegeltje spiegeltje aan de wand, welke middenconsole is de mooiste van't land?
altijd handig als ge wa wisselstukken liggen hebt.. krabbeke links, vlekske rechts,.. hup nen andere nemen en vergelijken!
voorbereiding op de zware werken.. bak tegen motor monteren!
boeltje omhoog takelen
en dan weer hééééééééééééééél rustig omlaag...
hij is er! hij is er! hij is er! auto en motor zijn terug 1, na 7 jaar wachten.. EINDELIJK!
niks weggooien, alles kuisen en opblinken!
en dan krijgt ge zoiets
straks, als alles correct vaststaat, overal nog een likje metaalvernis op en klaar!
allemaal geleerd van meester Ronny himself
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1986 VW Scirocco 16V
gisteren de kabelboom aangesloten in motorbaai.. enkel nog de zekeringskast 'afwerken'.
wat hebben we nog nodig om te starten: bougies en een batterij!
wat hebben we nog nodig om te starten: bougies en een batterij!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: 1986 VW Scirocco 16V
Haha, ik heb u dat precies goed geleerd.
Ziet er veelbelovend uit.
Keep going...
Ziet er veelbelovend uit.
Keep going...
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1986 VW Scirocco 16V
wees daar maar zeker van Meester RonnyRonny schreef:Haha, ik heb u dat precies goed geleerd....
alhoewel ze op sommige plekken dof getrokken zijn, mss ni genoeg ontvet of te koud/warm?
ik doe mijn best, al zou ik sommige dingen nu (4 jaar later) ook alweer anders aangepakt hebbenRonny schreef:Ziet er veelbelovend uit.
Keep going...
ze beginnen serieus te wegen, die laatste loodjes!
binnen enkele weken weken gaat de body terug naar de spuiter om een lakfout (voorbereiding gone wrong, met een lakblaas v jewelste als gevolg) weg te werken, én direct de BBS-kit af te werken en te monteren.
als ze dan terugkomt ist raampjes induwen en interieur beginnen afwerken...
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc