Restauratie VW-bus Kemperink
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Ah, ik heb vorige keer wel een paar fotookes gemaakt. Ronny in actie tijdens het spuiten van de grondverf. Goed gevoel als alle vulmateriaal en oude verflagen verdwijnen onder een egaal 'kleurtje'.
Kwaliteit is niet super: zijn met de GSM getrokken...
Kwaliteit is niet super: zijn met de GSM getrokken...
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
jouhou dat ziet er proper uit.super!
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
De bus is gespoten, in de koude, maar we konden niet blijven wachten.
Gasvuurtjes in de cabine geplaatst om de carrosserie wat op te warmen.
Zeer strak gespoten goed gelukt.
Helaas de dag erna heeft de lak zich nog gezet door de koude en is de structuur nu nogal appelsien-achtig uitgeslagen.
Dus met een zeer fijn schuurpapier (P1500) uitschuren en dan polieren, iets wat ik nog niet gedaan hebt, veel werk maar wel eens interessant om doen.
Gasvuurtjes in de cabine geplaatst om de carrosserie wat op te warmen.
Zeer strak gespoten goed gelukt.
Helaas de dag erna heeft de lak zich nog gezet door de koude en is de structuur nu nogal appelsien-achtig uitgeslagen.
Dus met een zeer fijn schuurpapier (P1500) uitschuren en dan polieren, iets wat ik nog niet gedaan hebt, veel werk maar wel eens interessant om doen.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Amai, daar zal wel wa verf ingekropen zijn Schuren die handel, maar dat komt zeker goed!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Vandaag eerste testen gedaan.
Eerst vlak schuren met korrel 1200 en dan polieren.
Het opblinken gaat goed, maar de schuurkrassen zo fijn, komen er toch door en zijn zichtbaar.
Met nog fijner schuurpapier opschuren nog eens polieren. pfft
Eerst vlak schuren met korrel 1200 en dan polieren.
Het opblinken gaat goed, maar de schuurkrassen zo fijn, komen er toch door en zijn zichtbaar.
Met nog fijner schuurpapier opschuren nog eens polieren. pfft
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
De bus is klaar, uitvoerig proefgereden én bijna gekeurd. Dus...tijd om hier uitleg en foto's te plaatsen.
Hieronder wat foto's over de opbouw van de cabine achteraan.
Passen, meten en de oude cabine terug plaatsen om het geheel eens te bekijken. Klik, de oude cabine, rust op het verhoogde frame. Nu kunnen we het geheel verder bestuderen, de aansluiting met de bestuurders cabine, vuldop benzinetank, zijdeuren, verstevigingen, enz...
Onder de versteviging achteraan komt de benzinetank.
De oude cabine is, op het dak na, zo goed als volledig vervangen, maar nu eerst passen, meten en nadenken hoe het verder moet.
Omdat de cabine 17cm hoger staat moeten de zijdeuren 17cm verlaagd worden t.o.v. het frame hiervan. De benzinetank heeft zijn nieuwe plaats gekregen.
Hieronder wat foto's over de opbouw van de cabine achteraan.
Passen, meten en de oude cabine terug plaatsen om het geheel eens te bekijken. Klik, de oude cabine, rust op het verhoogde frame. Nu kunnen we het geheel verder bestuderen, de aansluiting met de bestuurders cabine, vuldop benzinetank, zijdeuren, verstevigingen, enz...
Onder de versteviging achteraan komt de benzinetank.
De oude cabine is, op het dak na, zo goed als volledig vervangen, maar nu eerst passen, meten en nadenken hoe het verder moet.
Omdat de cabine 17cm hoger staat moeten de zijdeuren 17cm verlaagd worden t.o.v. het frame hiervan. De benzinetank heeft zijn nieuwe plaats gekregen.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
De cabine is definitief verbonden met de bestuurdersruimte. De dakgoot tussen beide was het grootste probleem.
Las- en carrosserie werken achteraan.