Die man kennen we, daar heb ik destijds het bordeaux samba busje van gekocht.janneman schreef:Fijn dat het toch nog in orde gaat komen
Ondertussen heb ik nog een andere mogelijke bron van informatie (en misschien onderdelen?) gevonden: Ronny Lacante (van de vroegere garage Lacante (VW-Audi-NSU) in Machelen heeft wel meerdere NSU's waaronder ook een Sportprinz en een Spider. Hij is lid van de MAK HCC (Mechelen). Misschien kan hij je wel op weg helpen met onvindbare onderdelen.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 121112_002
NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
Nee, ken ik niet. Maar als ge wilt, wil ik daar wel eens langs gaan. Dan moet ge mij hun gegevens eens doorspelen.Ronny schreef:Ken jij die kerels daar in Ternat? ik heb daar al eens naar gebeld. Als ze eens veel tijd en, vooral goesting, hebben gaan ze eens kijken.Jeroen schreef:Mooi zo! Als ik het zo hoor is de walterdeal toch bijna rond? Als het toch afspringt, zal ik het wel arrangeren
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'95 Alfa GTV
Het is dan toch gelukt, de betaling is rond.
Hopelijk weer geen half jaar wachten eer de deuren hier zijn.
Ondertussen het dashboard eens bekeken.
Hopelijk weer geen half jaar wachten eer de deuren hier zijn.
Ondertussen het dashboard eens bekeken.
De onderkant in zwarte grondverf gespoten, volgende stap is de lasnaden afkitten.
Rutexen is voor later, als de buitenkant geschilderd is, dan hoeven we niet telkens de wielkassen af te plakken bij het spuiten (spuitplamuur, grondverf).
Rutexen is voor later, als de buitenkant geschilderd is, dan hoeven we niet telkens de wielkassen af te plakken bij het spuiten (spuitplamuur, grondverf).
Mo jongens, da gaat e schoon karreke worden!
- Bijlagen
-
- NSU Sport Prinz.jpg (160.64 KiB) 14536 keer bekeken
'72 VW Kever Ragtop
'95 Alfa GTV
'95 Alfa GTV
Ja dat zal zo ongeveer de kleur worden.Mooie zij spiegeltjes.
Laswerken gedaan, nu gaat het vooruit.
Uitmastikeren van de lasnaden dorpels en front , ijzermastiek, beenhard om te schuren maar ijzersterk.
Klaar om om te draaien.
Laswerken gedaan, nu gaat het vooruit.
Uitmastikeren van de lasnaden dorpels en front , ijzermastiek, beenhard om te schuren maar ijzersterk.
Klaar om om te draaien.
De flanken geplaneerd en bij gevijld, klaar om te mastikeren.
Het gaat vooruit...
Het gaat vooruit...
De kas zo goed mogelijk strak getimmerd, klaar voor het eerste laagje mastiek. Een dunne stevige alu-mastiek, ijzersterk, super licht maar enkel machinaal te schuren met korrel 40, en toch flexibel om hier en daar wat bij te timmeren.
Hier en daar nog een fijn pelletje gewone mastiek.
Schuren met korrel 80.
Stilaan klaar voor spuitplamuur.
Schuren met korrel 80.
Stilaan klaar voor spuitplamuur.