Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Geplaatst: 25 okt 2011, 02:16
Het is nu de beurt aan de onderkant, daarom leggen we de auto voorzichtig op zijn kant op autobanden. Dit kan soms wel een deukje kosten maar dit maakt het zo gemakkelijk om werken. Hopelijk binnen enkele weken op zijn andere kant.
Sommige vragen mij waarom ik geen spit gemaakt heb? Ik vind dat daar onnodig veel werk in kruipt en vooral waar ga je de auto aanhangen, alles is rot en niet voldoende sterkt hiervoor. Daarbovenop is het dan op sommige plaatsen moeilijker aankunnen met slijpmolen of laspistool.
Wat niet wil zeggen dat ik een spit geen goed idee vind. Zolang je maar niet op straat onder een auto, rustend op bakstenen, gaat beginnen slijpen.
Zoals bij vele aspecten bij een restauratie, zijn er meerdere goede oplossingen, zolang je maar niet ( soms uit onwetendheid) voor een slechte oplossing kiest.
Beide NSU's op hun kant, de linker is de originele en wordt gebruikt als donor voor de rechter.
Sommige vragen mij waarom ik geen spit gemaakt heb? Ik vind dat daar onnodig veel werk in kruipt en vooral waar ga je de auto aanhangen, alles is rot en niet voldoende sterkt hiervoor. Daarbovenop is het dan op sommige plaatsen moeilijker aankunnen met slijpmolen of laspistool.
Wat niet wil zeggen dat ik een spit geen goed idee vind. Zolang je maar niet op straat onder een auto, rustend op bakstenen, gaat beginnen slijpen.
Zoals bij vele aspecten bij een restauratie, zijn er meerdere goede oplossingen, zolang je maar niet ( soms uit onwetendheid) voor een slechte oplossing kiest.
Beide NSU's op hun kant, de linker is de originele en wordt gebruikt als donor voor de rechter.