Pagina 12 van 21

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Geplaatst: 25 okt 2011, 02:16
door Ronny
Het is nu de beurt aan de onderkant, daarom leggen we de auto voorzichtig op zijn kant op autobanden. Dit kan soms wel een deukje kosten maar dit maakt het zo gemakkelijk om werken. Hopelijk binnen enkele weken op zijn andere kant.
Sommige vragen mij waarom ik geen spit gemaakt heb? Ik vind dat daar onnodig veel werk in kruipt en vooral waar ga je de auto aanhangen, alles is rot en niet voldoende sterkt hiervoor. Daarbovenop is het dan op sommige plaatsen moeilijker aankunnen met slijpmolen of laspistool.
Wat niet wil zeggen dat ik een spit geen goed idee vind. Zolang je maar niet op straat onder een auto, rustend op bakstenen, gaat beginnen slijpen.
Zoals bij vele aspecten bij een restauratie, zijn er meerdere goede oplossingen, zolang je maar niet ( soms uit onwetendheid) voor een slechte oplossing kiest.
Beide NSU's op hun kant, de linker is de originele en wordt gebruikt als donor voor de rechter.
IMG_3835.JPG
IMG_3836.JPG
IMG_3837.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Geplaatst: 25 okt 2011, 10:58
door MaSC
't wordt tijd dat ik nog eens kom kijken naar het NSU'ke. 8-)
Jullie zijn er fantastisch werk aan het leveren lijkt mij.

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Geplaatst: 30 okt 2011, 16:44
door Ronny
Ondanks het "Frans" kaske beter is dan het originele, lijken de laswerken eindeloos...
Hieronder wat foto's van de achterste "hoeken"
Niet zo makkelijk want de bodemplaat, buitenste wielrand én dorpel sluiten hier op aan.
IMG_3790.JPG
IMG_3851.JPG
IMG_3850.JPG
IMG_3853.JPG
IMG_3855.JPG
IMG_3863.JPG
IMG_3952.JPG
IMG_3953.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie

Geplaatst: 31 okt 2011, 12:04
door sambamans
MASTER @ WORK :shock: :lol:

Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Geplaatst: 03 feb 2012, 17:31
door Ronny
Eén van de laatste stukjes plaatwerk dat we van het oude koetswerk overplanten naar het Frans kaske.
IMG_3857.JPG
IMG_3860.JPG
IMG_3861.JPG
IMG_3876.JPG
IMG_3950.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Geplaatst: 03 feb 2012, 17:52
door Ronny
En maar plaatjes knippen...
IMG_3944.JPG
IMG_3945.JPG
IMG_3947.JPG
IMG_4080.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Geplaatst: 03 feb 2012, 18:27
door Ronny
Eén van de vele plaatjes ingelast.
IMG_3956.JPG
IMG_3960.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Geplaatst: 03 feb 2012, 18:36
door Ronny
Roestig plaatje aan wielkas voorzichtig uitslijpen en kappen. Nieuw plaatje gemaakt, basisplaat behandeld met roestomvormer en dan lassen.
Foto's van de afwerking volgen.
IMG_4078.JPG
IMG_4080.JPG
IMG_4081.JPG
IMG_4082.JPG
IMG_4083.JPG
IMG_4084.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Geplaatst: 26 okt 2013, 19:22
door Ronny
Het koetswerk is, op de dorpels na, volledig opgelast. De motor is gereviseerd en we hebben deuren gevonden. Enkel de schokdempers hebben we nog niet, blijkbaar moeilijk te vinden.
Hieronder enkele foto's van de vorderingen.
IMG_5935.JPG
IMG_5936.JPG
IMG_5937.JPG
IMG_5941.JPG
IMG_5943.JPG

Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie

Geplaatst: 26 okt 2013, 19:33
door Ronny
De motor heb ik laten reviseren bij ARSA, kostprijs 3500€, heel wat geld maar dat is de prijs, begrijpelijk.
IMG_4173.JPG
IMG_4175.JPG
IMG_4176.JPG[/attachment [attachment=2]IMG_4184.JPG
IMG_4184.JPG
IMG_4178.JPG
IMG_4180.JPG