NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Het is nu de beurt aan de onderkant, daarom leggen we de auto voorzichtig op zijn kant op autobanden. Dit kan soms wel een deukje kosten maar dit maakt het zo gemakkelijk om werken. Hopelijk binnen enkele weken op zijn andere kant.
Sommige vragen mij waarom ik geen spit gemaakt heb? Ik vind dat daar onnodig veel werk in kruipt en vooral waar ga je de auto aanhangen, alles is rot en niet voldoende sterkt hiervoor. Daarbovenop is het dan op sommige plaatsen moeilijker aankunnen met slijpmolen of laspistool.
Wat niet wil zeggen dat ik een spit geen goed idee vind. Zolang je maar niet op straat onder een auto, rustend op bakstenen, gaat beginnen slijpen.
Zoals bij vele aspecten bij een restauratie, zijn er meerdere goede oplossingen, zolang je maar niet ( soms uit onwetendheid) voor een slechte oplossing kiest.
Beide NSU's op hun kant, de linker is de originele en wordt gebruikt als donor voor de rechter.
Sommige vragen mij waarom ik geen spit gemaakt heb? Ik vind dat daar onnodig veel werk in kruipt en vooral waar ga je de auto aanhangen, alles is rot en niet voldoende sterkt hiervoor. Daarbovenop is het dan op sommige plaatsen moeilijker aankunnen met slijpmolen of laspistool.
Wat niet wil zeggen dat ik een spit geen goed idee vind. Zolang je maar niet op straat onder een auto, rustend op bakstenen, gaat beginnen slijpen.
Zoals bij vele aspecten bij een restauratie, zijn er meerdere goede oplossingen, zolang je maar niet ( soms uit onwetendheid) voor een slechte oplossing kiest.
Beide NSU's op hun kant, de linker is de originele en wordt gebruikt als donor voor de rechter.
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
't wordt tijd dat ik nog eens kom kijken naar het NSU'ke.
Jullie zijn er fantastisch werk aan het leveren lijkt mij.
Jullie zijn er fantastisch werk aan het leveren lijkt mij.
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Ondanks het "Frans" kaske beter is dan het originele, lijken de laswerken eindeloos...
Hieronder wat foto's van de achterste "hoeken"
Niet zo makkelijk want de bodemplaat, buitenste wielrand én dorpel sluiten hier op aan.
Hieronder wat foto's van de achterste "hoeken"
Niet zo makkelijk want de bodemplaat, buitenste wielrand én dorpel sluiten hier op aan.
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
MASTER @ WORK
Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
Eén van de laatste stukjes plaatwerk dat we van het oude koetswerk overplanten naar het Frans kaske.
Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
Roestig plaatje aan wielkas voorzichtig uitslijpen en kappen. Nieuw plaatje gemaakt, basisplaat behandeld met roestomvormer en dan lassen.
Foto's van de afwerking volgen.
Foto's van de afwerking volgen.
Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
Het koetswerk is, op de dorpels na, volledig opgelast. De motor is gereviseerd en we hebben deuren gevonden. Enkel de schokdempers hebben we nog niet, blijkbaar moeilijk te vinden.
Hieronder enkele foto's van de vorderingen.
Hieronder enkele foto's van de vorderingen.
Re: NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
De motor heb ik laten reviseren bij ARSA, kostprijs 3500€, heel wat geld maar dat is de prijs, begrijpelijk.