Restauratie VW-bus Kemperink
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
De hoeken achteraan uitgeslepen en nieuwe gemaakt, klaar om op te lassen.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Venijnige gezwellen tussen de dwarsbalkjes van de bodemplaat. Je ziet, toepappen met rutex werkt niet echt herstellend...
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
wat inspiratie voor de toogklep...
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
gisteren de Kemperink in levende lijve kunnen bewonderen... knap werk, kzou er ni durven aan beginnen!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Typische roesthaard voor de VW busjes is de voorkant onderaan.
We beginnen met het onderste deel van de frontplaat te verwijderen. Natuurlijk is de binnenkant van die balk ook niet "fris" meer, dus hier ook de rotte stukken uitslijpen en nieuwe plaatjes maken. Ondanks we hier achteraf niets meer van zien zijn dit toch wel de belangrijkste laswerken, de fundering van de restauratie... De nieuwe plaatjes gelast, het geheel is terug goed sterk en behandeld tegen roest. De nieuwe frontplaat passen en meten. Lassen, met puntjes, anders trekt alles krom van de warmte. De laspuntjes mooi afgeslepen, klaar om uit te mastikeren.
We beginnen met het onderste deel van de frontplaat te verwijderen. Natuurlijk is de binnenkant van die balk ook niet "fris" meer, dus hier ook de rotte stukken uitslijpen en nieuwe plaatjes maken. Ondanks we hier achteraf niets meer van zien zijn dit toch wel de belangrijkste laswerken, de fundering van de restauratie... De nieuwe plaatjes gelast, het geheel is terug goed sterk en behandeld tegen roest. De nieuwe frontplaat passen en meten. Lassen, met puntjes, anders trekt alles krom van de warmte. De laspuntjes mooi afgeslepen, klaar om uit te mastikeren.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Deze week staan de dorpels en bodemplaten van de cabine op het programma.
De linkerdorpel en bodemplaat uitgeslepen. Oplassen van deurstijl en plaatrand en afwerken van de randen, zodat nieuwe dorpel kan gepast worden. De nieuwe dorpel vastgepunt... Dorpel en bodemplaat opgelast en afgewerkt. Aan de rechterkant doen we hetzelfde, hier was enkel het onderste gedeelte van de dorpel in slechte toestand.
De linkerdorpel en bodemplaat uitgeslepen. Oplassen van deurstijl en plaatrand en afwerken van de randen, zodat nieuwe dorpel kan gepast worden. De nieuwe dorpel vastgepunt... Dorpel en bodemplaat opgelast en afgewerkt. Aan de rechterkant doen we hetzelfde, hier was enkel het onderste gedeelte van de dorpel in slechte toestand.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
De onderste randen van de voorruitjes waren er slecht aan toe.
Spijtig heb ik geen foto's van deze laswerken. Niet makkelijk, lang moeten over nadenken, maar toch goed gekregen.
Spijtig heb ik geen foto's van deze laswerken. Niet makkelijk, lang moeten over nadenken, maar toch goed gekregen.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Nu, op verschillende plaatsen, het dak met het gootje aanpakken en dan is de cabine opgelast.
De cabine is opgelast, nu kunnen we aan de grote werken beginnen, de laadruimte.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
We gaan ons nu bezighouden met de funderingen van de laadruimte.
Zoals je op onderstaande foto's ziet moet de structuur van de laadruimte stevig aangepakt worden, eerst en vooral omdat de roestgaten welig tieren, maar ook omdat de eigenaar het dak 17cm hoger wil hebben en meer staanruimte binnenin. Dwz dat onder andere de benzinetank een ander plaats moet krijgen. Passen, meten en nadenken hoe we het achteraan gaan aanpakken.
Zoals je op onderstaande foto's ziet moet de structuur van de laadruimte stevig aangepakt worden, eerst en vooral omdat de roestgaten welig tieren, maar ook omdat de eigenaar het dak 17cm hoger wil hebben en meer staanruimte binnenin. Dwz dat onder andere de benzinetank een ander plaats moet krijgen. Passen, meten en nadenken hoe we het achteraan gaan aanpakken.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
En blijven gaan, zeg! Ik ben benieuwd naar de eerste verflaag om alles eens in zijn geheel te zien.
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV