1970 morris minor traveller
1970 morris minor traveller
net gekocht en nog fier
men kan blijkbaar veel verstoppen onder een dikke laag harde rutex
een kunstige lappendeken hier hebben minstens 5 verschillende prutsers aan gelast.als ze al konden lassen. nog een plaatje “aluminium” voor de afwisseling!!! met “rivetten”!!! vastgezet.prutsers!!! Het is niet te geloven dat ik dit wrak gekocht heb MET APK-keuring...! Die stelt in NL blijkbaar niet veel voor. voorste wielkast rechts onder aan de A-stijl.een echte lappendeken met daaronder roest roest & ontbrekend metaal
onder de dorpels ook nog meer ellende.Hoe begin ik daar het best aan?
in de deuropening heb ik al L-ijzers gelast tegen eventueel vervormen als ik de dorpel en een deel van de A-& B-stijl eruit slijp.nu komt het moeilijke moment om onherroepelijk voor het eerst de slijpschijf erin te zetten.toch maar met een klein hartje hoor... ok... eindelijk mijn “writersblock” overwonnen en de slijpschijf erin gezet.
deel 1: de linker A-stijl eerst alle op gelaste stukken weghalen:de roestworm heeft fel toegeslagen de deurstijl en een rot stuk binnenvleugel eruit geslepen om een beter overzicht te krijgen, dan het slechte stuk uit het binnenpaneel gehaald.Nu een plaatje gemaakt, de lip heb ik bekomen door de juiste(?) curve uit 2 multiplex platen van 12 te halen en over het hout te timmeren dat was het eerste van vele plaatjes
dat was het voorlopig
binnenkort weer meer nu ik mijn bestelling van de webshop ben gaan halen bij Ronny popel ik weer van ongeduld
de groeten allemaal en houd moed...
H.
na de onderkant wat opgekuist te hebben ziet het er al heel anders uit!men kan blijkbaar veel verstoppen onder een dikke laag harde rutex
een kunstige lappendeken hier hebben minstens 5 verschillende prutsers aan gelast.als ze al konden lassen. nog een plaatje “aluminium” voor de afwisseling!!! met “rivetten”!!! vastgezet.prutsers!!! Het is niet te geloven dat ik dit wrak gekocht heb MET APK-keuring...! Die stelt in NL blijkbaar niet veel voor. voorste wielkast rechts onder aan de A-stijl.een echte lappendeken met daaronder roest roest & ontbrekend metaal
onder de dorpels ook nog meer ellende.Hoe begin ik daar het best aan?
in de deuropening heb ik al L-ijzers gelast tegen eventueel vervormen als ik de dorpel en een deel van de A-& B-stijl eruit slijp.nu komt het moeilijke moment om onherroepelijk voor het eerst de slijpschijf erin te zetten.toch maar met een klein hartje hoor... ok... eindelijk mijn “writersblock” overwonnen en de slijpschijf erin gezet.
deel 1: de linker A-stijl eerst alle op gelaste stukken weghalen:de roestworm heeft fel toegeslagen de deurstijl en een rot stuk binnenvleugel eruit geslepen om een beter overzicht te krijgen, dan het slechte stuk uit het binnenpaneel gehaald.Nu een plaatje gemaakt, de lip heb ik bekomen door de juiste(?) curve uit 2 multiplex platen van 12 te halen en over het hout te timmeren dat was het eerste van vele plaatjes
dat was het voorlopig
binnenkort weer meer nu ik mijn bestelling van de webshop ben gaan halen bij Ronny popel ik weer van ongeduld
de groeten allemaal en houd moed...
H.
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Re: 1970 morris minor traveller
Fijn dat deze terug gezond op straat gaat kunnen bollen.
Niet opgeven zou ik zeggen
Niet opgeven zou ik zeggen
ja daar kijk ik ook naar uit.
vandaag weer een dagje gespendeerd in de garage...zaaaaaaaaalig (niks met pasen te maken deze keer)
veel zitten en kijken en denken tis zo schoon
dank u voor de aanmoedigingen
zie hier het resultaat van vandaag 3/4 nadenken & 1/4 werken groeten
H.
vandaag weer een dagje gespendeerd in de garage...zaaaaaaaaalig (niks met pasen te maken deze keer)
veel zitten en kijken en denken tis zo schoon
dank u voor de aanmoedigingen
zie hier het resultaat van vandaag 3/4 nadenken & 1/4 werken groeten
H.
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Een pak werk voor de boeg, Lassen, meten, slijpen... het grootste hoofdstuk van een restauratie. Eénmaal daardoor gaat het wel vooruit. Een magere troost ik weet het.
merci alle beetjes helpen
H.
H.
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Hallo Hero
Werkt deze rolkooi die u gebruikt goed ?
Hebt u nog een adres of een site waar ik deze kan vinden ?
Dank U
motoman
Werkt deze rolkooi die u gebruikt goed ?
Hebt u nog een adres of een site waar ik deze kan vinden ?
Dank U
motoman
hey motoman,
ja dat werkt snel en handig wel olie,benzine en batterij verwijderen.
op hun webside http://www.liqui-technik.com/kipp1_nl.htmlzeggen ze zelf van niet maar bij een niet goed afsluitende pijlstok loopt ie wel leeg
op 20 minuten kan hij opgesteld worden en past in de koffer van bijna elke auto.
als bonus kwam bij mij de dame uit de folder zelf leveren
ik gebruik ze momenteel niet laat maar eens weten als ge ze eens wilt proberen/(huren).
groeten en succes
Hero
ja dat werkt snel en handig wel olie,benzine en batterij verwijderen.
op hun webside http://www.liqui-technik.com/kipp1_nl.htmlzeggen ze zelf van niet maar bij een niet goed afsluitende pijlstok loopt ie wel leeg
op 20 minuten kan hij opgesteld worden en past in de koffer van bijna elke auto.
als bonus kwam bij mij de dame uit de folder zelf leveren
ik gebruik ze momenteel niet laat maar eens weten als ge ze eens wilt proberen/(huren).
groeten en succes
Hero
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
hello hier nog wat update.
plaatjes maken da doetem graag...
fotos... andere plaatjes.
verlengstuk in de dorpel achter de linker deur