samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
koochie
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 okt 2014, 15:48

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door koochie »

Probleem dat geen van beide nummer overeenkomen met een Samba 23 ruiten !
Toch is deze bus ingeschreven als oldtimer in Belgie ?
Is het verstandig om zo een bus te kopen waar de nummers niet van kloppen?
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door Filip_G »

Is het geen omgebouwde bus naar Samba?
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
koochie
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 okt 2014, 15:48

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door koochie »

Het is moeilijk te zien , ik heb niets gemerkt.Had er ook alle vertrouwen in , de eigenaar zei me dat alles origineel was, tot ik deze week de papieren opgestuurd kreeg samen met de foto van het vin plaatje
Bijlagen
2014-09-09 14.51.47.png
2014-09-09 14.54.16.jpeg
koochie
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 okt 2014, 15:48

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door koochie »

Ik vraag me af wat de waarde van zo een busje is?
Ik had er mijn zinnen op gezet , alles was geregeld kwa financiën, en dan kreeg ik die info .
Heb deze info ontvangen van iemand op the samba:

The only number that can't be easily forged on a bus is the stamped VIN inside the engine compartment. If I read your post correctly, the stamped VIN (chassis number) is 237130035, which make the bus a 67 Kombi. The plate from Hawaii is 246071184, which makes the bus a 66 deluxe which could possibly be a real 21 window, but without the m-code plate you'll never know without close inspection. Neither VIN would match a 23 window bus, however. If you did not make a typo and the bus does have rear corner windows, it is either a fake or the VINs are fraudulent .

Now to answer your question, the stamped VIN does not match a 21 window, and if it is, in fact, stamped into the engine compartment, the bus has been hacked--either with just the VIN stamp or with the necessary parts to make a Kombi and 21 window. The Hawaii plate means nothing unless it matches the stamped VIN or it was added to reconcile a rear clip. If the bus just had a rear clip added, then the Hawaii plate could be the ID for a 21 window, but if that's the case, you can suspect the entire bus is likely a fake.
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door david »

voor mij zou dat nu geen ramp zijn moest het een omgebouwde bus zijn, als het netjes of bijna onherkenbaar is gedaan en het voertuig raakt ingeschreven en gekeurd etc..
zou er zelf niet zo wakker van liggen, je koopt tenslotte toch zo'n busje voor het plezier ervan, niet voor de al dan niet de missende nummers, misschien is het plaatdeel ooit vervangen geweest waar het vin-nr in geklopt staat door roest ed.. alhoewel dat ik vind dat het vin-plaatje zelf er wel heel netjes uitziet voor een T1, de datum eronder zegt dat ze nieuw is..04-21-2011. is dit misschien omdat ze ingevoerd is en dan een nieuw plaatje krijgt?
heb je geen foto's van de werkzaamheden die nog voor de boeg staan?
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
koochie
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 okt 2014, 15:48

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door koochie »

Het vin plaatje is voor het werd uitgevoerd uit Hawai in geplaatst .
Ik had een optie op dit busje , maar heb vandaag de koop ongedaan gemaakt omdat de verkoper verzwegen had dat het plaatje en de nr niet klopte met een 23 ruiten.
Ik vind de patine op dit busje fantastisch maar heb schrik dat de waarde niet hetzelfde is als als een originele 23 ruiten bus .
Wat is de waarde van zo een busje zoals hij op de foto staat?
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door david »

van waarde zo weet ik echt nx, ik weet wel dat een origineel in goede staat toch een mooi sommeke opbrengt (70-100.000) schat ik, maar of dat ook het geval is met een uit hawai, waar ze denk ik toch langer gemaakt zijn, zal dat niet zo zijn vrees ik.
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door Ronny »

Persoonlijk vind ik dat je goed hebt gedaan om deze bus niet te kopen.
Een busje uit Hawaï, dan zou ik zeker op mijn hoede zijn, vele "namaak Samba's" komen van ginder.
Ik heb de foto's eens goed bekeken, het plaatje klopt niet. De 23 ruitjes is het eerste model, daarna zijn de 21 ruitjes gekomen. Dit busje zou dus een eerste model moeten zijn, maar hij ontbreekt dan weer de tepel pinkers, bumpers kloppen niet en interieur bekleding helemaal niet.
Dit is inderdaad een fake Samba, die helemaal niet dezelfde waarde heeft als een echte Samba, voor mij persoonlijk bijna niets waard.
Een goede 23 ruitjes kost bijna 100.000euro, een perfecte zelfs nog meer.
Maar, zoals David zegt, jij moet je er goed mee voelen en je hebt voor een vierde van de prijs een mooi busje.
Afbeelding
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door MaSC »

Ze hebben er alleszins veel moeite ingestoken. Klokje zit erin, idem voor benzine meter.
Origineel of niet, mooi busje zo te zien op de foto. De prijzen voor een samba zijn sowieso overdreven.
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: samba vloerplaat vooraan aan de bestuurder vernieuwen

Bericht door david »

amai hier zitten percies toch wel enkele kenners op het forum :shock:
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Plaats reactie