Motor Peugeot 404d afstellen

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
Michel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2010, 23:26

Motor Peugeot 404d afstellen

Bericht door Michel »

Hallo iedereen,
Zopas heb ik een Peugeot 404d pick-up van 1978 gekocht.
Blijkt dat de motor moeilijk koud start en onregelmatig draait. Er komt enkel wit/blauwe rook uit de uitlaat wanneer de motor een hapering vertoont. (lijkt sterk zoals op een koude rilling wanneer je koorts hebt).
Volgens vele sites zou de juiste afstelling van de kleppen, een goede brandstof en correctwerkende verstuivers al heel veel oplossen.
Nu m'n vragen:
Waar vind ik afstelgegevens zoals klepspeling, olie inhouden....kortom om een algemeen onderhoud te doen. En hopend op een beter startende/draaiende motor.
En waar vind ik nog stukken van zo'n wagen. M'n luchtfilter rubber is stuk en denk dat dat ook een eventuele invloed heeft op het draaien.

Alvast bedankt.

Michel
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Motor Peugeot 404d afstellen

Bericht door Ronny »

Het klopt wat die vele sites zeggen, klepspeling, verstuivers zijn belangrijke aspecten, maar zeker niet de enige. Er kan zoveel meer mankeren: filters, leidingen, vocht, compressie, enz...

Probeer de dingen uit te sluiten, kleppen oké; leidingen en filters oké, ontsteking- of inspuittijdstippen oké, zodat je weet in welke richting je moet zoeken.

Er bestaan handboeken over uw auto, via het internet moet je die wel kunnen vinden. Als je niets vindt, bij "road runner" in Hasselt kunnen ze u waarschijnlijk wel helpen.

Veel succes ermee en hou ons op de hoogte.
Afbeelding
Plaats reactie