Verzekering oldtimer

Deel hier interessante weetjes, foto's en artikels met je medeliefhebbers
tine
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2011, 12:27

Re: Verzekering oldtimer

Bericht door tine »

Hoi,

Mijn wagens zijn verzekerd via Erard maar via de vroegere vereniging. Het houd natuurlijk wel beperkingen in. Wil je er dagelijks mee rijden zou ik wel opteren voor een normale inschrijving en naar de technische keuring gaan. Die mannen zijn echter niet mals voor een oldtimer. De meeste kennen er weinig van en gaan op zoek naar dingen die er in het verleden niet waren. Zo dienden wij op de kever pech verlichting te plaatsen??? De wagen kwam uit Duitsland en werd nooit deftig ingevoerd door de vorige eigenaar wat ook nog meer problemen mee bracht voor ons.
toch ben ik niet akkoord met mensen die met een oldtimer dagelijks naar het werk rijden. Schrijf hem dan normaal in en rijd niet met een o plaat. Deze mensen brengen het statuut oldtimer voor mensen die er maar enkele keren per jaar mee rijden in gevaar.
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: Verzekering oldtimer

Bericht door kurtvh »

@ Filip_G:
Ik zag dat je tijdens het Muno weekend de wagen hebt laten takelen.
Tussen de regels had ik de indrukt dat dat precies wel redelijk vlot verlopen is?
Waar ben je uiteindelijk verzekerd?
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: Verzekering oldtimer

Bericht door Filip_G »

Klopt. Aangezien ik de Mercedes heb (oldtimer) en een Honda Civic (19 jaar) als privéwagens, heb ik bij Belfius de duurste kredietkaart (Mastercard Platinum, 200€ per jaar) genomen. Deze kredietkaart geeft een zeer goede annulatieverzekering, omnium verzekering tot 15.000euro voor huurwagens, verzekering bij vertraging van vluchten, reisongevallen verzekering,... EN een bijstand voor 2 wagens ingeschreven op mijn naam, onafhankelijk van de leeftijd van die wagens... Dan was de prijsupgrade ten opzichte van mijn Gold kaart (50€/jaar) dan zeker de moeite.

Dit omdat gezien de leeftijd van de Civic ik bvb bij Ethias al de duurste bijstandsverzekering diende te nemen (160 of 180€/jaar).

Dus de pechverhelping zit elders dan de oldtimer verzekering zelf. Qua verzekering kan ik je die van Ethias trouwens aanraden (104€/jaar), ik had eens prijs gevraagd bij KBC en kwam op meer dan het dubbele (iets in de 200€). Je moet dan wel nog een andere normale auto (zoals mijn Honda) er laten verzekeren.

Bij toeval is mijn bedrijfswagen ook bij Ethias verzekerd via de leasingmaatschappij, dus dat kwam voor mijn dossier ook nog goed uit.
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Plaats reactie