Horopito autokerkhof

Deel hier interessante weetjes, foto's en artikels met je medeliefhebbers
Plaats reactie
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Horopito autokerkhof

Bericht door robbedov »

Dag luitjes,

terwijl jullie in het druilerige Belgenland zaten te verkleumen, zat ik met heel het gevolg in Nieuw-Zeeland. Ik heb dus spijtig genoeg de trip naar Nederland gemist, maar ik heb dat toch een beetje kunnen compenseren. Bekijk de volgende reeks foto's maar. We waren rustig aan het 'karren' op een voor de rest verlaten snelweg, toen er opeens een bordje stond met Horopito car graveyard. Hmm, 180° gedraaid, en toch maar eens gaan kijken (niet helemaal naar de zin van de andere gezinsleden, maar ja). Rond een aantal houten gebouwen bleek een prachtige collectie old-timers te staan, maar niet één zoals je die meestal tegenkomt!

De eigenaars van dit autokerkhof zijn -jawel- 100% Old-timer liefhebbers. Hun doelstelling is om zoveel mogelijk klassiekers van de metaalpers te redden, door ze op te kopen en ze (op termijn) te demonteren. Alles is dus te koop, en aan schappelijke prijzen (dus niet zoals bij Joop Stolze). Af en toe kopen ze ook nog restaureerbare wagens, en die worden uiteraard niet uiteen gevezen, maar gewoon doorverkocht.

Spijtig genoeg was het een zondag, dus ik kon niet tussen de wagens rondlopen, maar de nadruk van de collectie lag toch op Engels materiaal, met hier en daar wat Amerikanen. Ik kon ook geen echt waardevolle of speciale modellen zien, maar desondanks zeker de moeite van de stop waard.

groeten,

Robin
Bijlagen
Foto 7.jpg
Foto 6.jpg
Foto 5.jpg
Foto 4.jpg
Foto 3.jpg
Foto 2.jpg
Foto 1.jpg
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Horopito autokerkhof

Bericht door Ronny »

Waauw, zalig.Wat een ervaring.
Sluit mij hier maar een dagje op, ideale plek om effe tot rust komen.
Afbeelding
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: Horopito autokerkhof

Bericht door robbedov »

Ronny,

ik ben in Australië ook nog een toffe collectie busjes tegengekomen. Echt iets voor de liefhebber van lassen en slijpen... Aan deze busjes was echt niets meer te redden, maar ik vermoed wel dat ze -voor zover dat nog nodig was- in goede handen waren: even verder aan dezelfde loods stonden twee mooie kevertjes te koop, dus er was een liefhebber aan het werk.

In Australië kan het dus ook stevig regenen, en deze busjes zijn daar het 'levende' bewijs van...

groeten,

Robin
Bijlagen
IMG_7636 (2000 x 1500).jpg
IMG_7635 (2000 x 1500).jpg
IMG_7634 (2000 x 1500).jpg
IMG_7633 (2000 x 1500).jpg
Plaats reactie