Container

Hier kan u terecht voor het voeren van luchtigere discussies
Plaats reactie
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Container

Bericht door MaSC »

Moest het hier niet thuis horen moet het maar gewist worden maar wou toch even delen waar ik sinds vorige zomer mijn tijd aan het insteken ben ;)

Zoals de meeste weten ben ik semi-brouwer samen met een jeugdvriend. Een eigen brouwerij staat natuurlijk op het verlanglijstje maar is onbegonnen werk. De kost om een nieuwe brouwerij uit de grond te stampen is gewoon niet haalbaar. Vandaar dat we voor onze biertjes telkens een brouwerij afhuren. Onze proefbrouwsels en dus onze recepten testen we wel thuis uit. Dit doen we door telkens de keuken (tot grote vreugde van mijn vriendin :oops: ) om te bouwen naar micro brouwerij. Na een dagje (nachtje) brouwen is de keuken dan telkens een slachtveld en is het iedere keer wakker worden met de geur van vers gebrouwen bier :D. Na 2 jaar hadden we dan ook besloten het dat op deze manier niet verder kon en keken we uit naar een eigen stek om in te brouwen. In de tuin stond een oude garage die nog amper recht bleef staan. Laten we zeggen dat de verf een deel van het dragend geheel werd :-).
Afbeelding
Lotte kreeg dan het schitterende idee om een zee container in de plaats te zetten. Aangezien het ook een deel als tuinhuis moest dienen hebben we maar direct voor de 40ft gekozen. Gelukkig wonen we naast een wei zodat de kraan en camion daarop kon rijden tot achteraan. Om het wegzakken van de kraan/container tegen te gaan werd er eerst een oprijlaan gelegd met platen
Afbeelding
Postpakketjes worden wel vaker thuis geleverd maar dit was een nekkendraaier voor de geburen :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om een scheiding te maken tussen de "brouwerij" en het tuinhuis heb ik de oude garagepoort hergebruikt als tussenwand. Die was ideaal van breedte er zat al een deurtje in.
Afbeelding
Om toch een beetje licht binnen te krijgen, heb ik 2 gaten geslepen om er twee 2ehands ruiten in te lassen. Wat mensen toch allemaal wegsmijten... :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om niet telkens via het tuinhuis gedeelte naar de brouwerij te moeten gaan heb ik in zijkant een groter gat geslepen zodat op die plaats een schuifdeur kon komen. Aan de schuifdeur ligt dan een gezellig terrasje voor in de zomer te kunnen proeven van wat we gebrouwen hebben. :twisted:
Een afdakje kon ook niet ontbreken. Het terras bestaat trouwens uit metalen kokers die ze op het werk gingen wegsmijten. Het geroest staal vind ik er wel bij passen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje gezelligheid. ;-)
Afbeelding
Dan maar aan de schuifdeur beginnen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uitgeslepen plaat hergebruikt om de deur te maken. Later wordt deze nog aangepast.
Afbeelding
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: Container

Bericht door MaSC »

Het interieur dan.
Alles is afgewerkt met hout (isoleren en dan OSB)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vloer is verschillende keren vernist (brouwerij = veel water) en plafond is in het wit gestoken om niet teveel box gevoel te krijgen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Water en elektriciteit mogen natuurlijk niet ontbreken. Van de aflopen naar riolering heb ik jammer genoeg geen foto's genomen.
Alles van elektriciteit hangt aan een kabelgoot zodat we later kunnen kiezen waar we een stopcontact nodig hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat moet er nog gebeuren :
- De deur moet nog afgewerkt worden
- Het terras moet nog afgewerkt worden qua verlichting
- Het inrichten van het brouw gedeelte is natuurlijk ook niet onbelangrijk :D
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Container

Bericht door Ronny »

Wat een container, wat een werken, prachtig....
Afbeelding
KrisG
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 okt 2014, 20:31

Re: Container

Bericht door KrisG »

inderdaad: waauw
Kris
VW T3 Atlantic - 1990 - 1.6 TD (JX) - hoogdak
VW T3 Enka Syncro - 1989 - 2.1 WBX (DJ)
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: Container

Bericht door MaSC »

Thx :D
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Container

Bericht door Scirocco16vGTX »

Efkes een containerke verbouwen..er zijn mensen die in iets lelijker wonen dan uw hobbykot :shock:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie