Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Hier kan u terecht voor het voeren van luchtigere discussies
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door frankbaiets »

Vandaag bij het leeg maken van een schuur was ik aangenaam verast met wat er vanonder een hoop rommel tevoorschijn kwam.

Een Wilys jeep met aanhangwagen,de jeep is gedeeltelijk gedemonteed en na wat zoekwerk in de schuur de moterkap,de vleugels,het

raamwerk en het front gevonden.De zetels en de koplampen en achterlichten nog niet gevonden. Papieren zijn ook nog niet gevonden.

Ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet,kan er mij iemand informeren of er nog wisselstukken te koop zijn voor deze jongens en of

het de moeite loond om aan de restauratie te beginnen? O ja er is ook nog een rezerve moterblok bij.
Bijlagen
Afbeelding 041.jpg
Afbeelding 039.jpg
Afbeelding 038.jpg
Gebruikersavatar
Luk
Berichten: 157
Lid geworden op: 22 dec 2010, 13:40

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door Luk »

Hey Frank,
Knap gedaan!
Van Willy's kan je nog alle stukken vinden. Dat is geen enkel probleem. Ik kan je wel wat adressen bezorgen indien nodig. Nu zou je moeten te weten komen van welk bouwjaar de Willy's is. Er zijn verschillende soorten van deze Jeeps. De meest waarde volle zijn deze van WOII (= type Willy's MB) . Als het zo eentje is, dan heb je een echte barnfind!!!! Na WOII zijn deze ook nog massaal gemaakt, zelfs in Frankrijk. Het Belgische leger had ook nog wat Willy's jeeps.
Veel succes!
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door frankbaiets »

Dag Luk,

Waar kan ik deze gegevens vinden,op het identificatieplaatje ?

De remorque is deze de moeite om mee te nemen ?

Frank
Gebruikersavatar
Luk
Berichten: 157
Lid geworden op: 22 dec 2010, 13:40

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door Luk »

Als de Willy's al een ID plaatje heeft... als hij ooit is ingeschreven, zal hij er eentje moeten hebben. Je moet eigenlijk naar het chassisnummer gaan zoeken. En aan de hand daarvan kunnen we de Willy's identificeren. Maar de plaats van het chassisnummer varieert van fabrikant tot fabrikant. Meestal is dit aan de chassisbalk links vooraan, achter de bumper.
http://www.kaiserwillys.com/willys_jeep_serial_numbers

op deze site kan je dan uitzoeken van welk bouwjaar de Willy's is. Tracht ook eens uit te vissen wat voor motor er in zit? Op het eerste zicht lijkt het mij geen originele, maar de foto laat net niet voldoende zien.

De aanhangwagen neem je ook best mee. Ik vermoed dat het een Bantam aanhangwagen is van het Belgisch leger. Als deze niet doorgeroest is, is deze toch 300 tot 500 max euro waard. Tenzij het ook eentje van WOII is, dan is deze weer wat meer waard.

Ze zijn wat onpraktisch om goederen in en uit te laden, maar oersterk als je ze wat onderhoudt. Ik mag er maximum 750 kg in laden, maar ze kunnen veel meer aan. Praktisch als je verbouwt :-)
De versies zonder laadklep kunnen - als ze niet doorgeroest zijn - ook drijven. Er werd voor het leger zelfs met een buitenboordmotor geëxperimenteerd!
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door frankbaiets »

Motor is volgens mij ook niet origineel,maar er licht wel een wilys motorblok appart,defect of niet ???????

In principe moet ze zaterdag ten laatste weg zijn anders is alles voor een opkoper die de woning ook komt leeghalen.

Dus moet ik deze week een autoaanhangwagen vinden en een bestelwagen met trekhaak en volk om alles weg te krijgen.
olav
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2011, 21:01

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door olav »

Ernaast staat precies een Suzuki LJ 80. In goede staat worden die ook steeds meer waard. Velen zijn inmiddels volledig weggeroest.
De motor in de Willy's komt misschien wel uit de Suzuki.
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door frankbaiets »

Er staan er twee,echter papieren niet te vinden!!!!!!!!

Zijn dit benzine motoren of diezel motoren?
Bijlagen
Afbeelding 042.jpg
Afbeelding 040.jpg
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door frankbaiets »

Vandaag nog stukken bijeen gezocht van de Jeep.

Identificatie Nr. nog niet gevonden.

Waarschijnlijk een MB,het frame is in ieder geval een MB frame!!
Bijlagen
VOORBEELD FORD CHASSIS
VOORBEELD FORD CHASSIS
VOORBEELD MB FRAME
VOORBEELD MB FRAME
Afbeelding 047.jpg
Afbeelding 048.jpg
Afbeelding 051.jpg
Afbeelding 049.jpg
Afbeelding 046.jpg
Afbeelding 045.jpg
Afbeelding 044.jpg
olav
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2011, 21:01

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door olav »

Die LJ s zijn normaal gezien benzinemotoren.

Veel succes :D
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Wilys jeep gevonden!!!!!!!!

Bericht door frankbaiets »

Jeep vandaag thuis gekregen.

Chasis Nr. CJ2A 115891

Willys Overland/44 ( 1944 ) ????
Bijlagen
WP_20150314_013.jpg
WP_20150314_012.jpg
WP_20150314_004.jpg
WP_20150314_003.jpg
WP_20150314_002.jpg
Plaats reactie