Oldtimertrip 2018

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over klassiekerevenementen en meetings
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door frankbaiets »

Weet nog niet of ik mee kan,volg momenteel een curcus rijbewijs D en vermoedelijk lopen
de praktijklessen nog in julie.

Welk weekend gaat Muno door?
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door Ronny »

Weekend Muno is zoals steeds het derde weekend van juli.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door Ronny »

Mannekes, als er zo weinig interesse is, geen oldtimer weekend dit jaar, spijtig.
Maar Muno gaat nog steeds door, derde weekend van Juli.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door frankbaiets »

Eens een sabat jaar inlassen kan geen kwaad,inspiratie opdoen voor eventueel in 2019 een weekend weg te gaan,de vraag blijft natuurlijk waar naatoe,we hebben al veel gezien waarvoor dank aan de mensen van de organizatie.
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door Ronny »

Ik denk dat je gelijk hebt Frank.
Afbeelding
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door kurtvh »

We moeten inderdaad een kat een kat noemen he...
Ik denk dat zomer sowieso niet ideaal is ivm andere vakanties, maar misschien moeten we de gelegenheid wel aangrijpen om ineens ideeën op tafel te gooien voor volgend jaar?
Misschien eens een best-off, als iedereen de beste trip herinneringen boven haalt?
Anderzijds, misschien eens een rondrit of een treffen in de streek?
Voor muno twijfelachtig voor mij, misschien te combineren met bezoek aan chirokamp, k weet nog niet.
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
jmb
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2017, 13:07

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door jmb »

Ander idee-ke voor trip is met allerheiligenverlof (van 27 oktober tot 4 november).

Heenrit:
optie 1:
- Vertrek op vrijdagavond vanuit Leuven richting Stuttgart. Overnachting in Duitsland.
- Zaterdagmorgen Porsche museum in Stuttgart, daarna doorrijden naar Italië (6 uur bollen) en overnachten in de buurt van Gardameer.

optie 2:
- Vertrek op vrijdagavond naar Mulhouse (Fr), afspraak voor overnachting in Formule 1, zoals in 2014.
- Zaterdagmorgen vroeg (file aan tunnel vermijden) door Zwitserland naar Italië (6 uur bollen) en overnachten in de buurt van Gardameer. In de namiddag, iets Italiaans doen (to be defined)

optie 3:
- Vertrek op zaterdagmorgen naar Gardameer (is wel een volle dag rijden...)


Zondag: bezoek aan ‘Auto d’Epoca’ in Padova (is een beurs vergelijkbaar met Essen (gaat open om 9.00 en sluit om 19.00.)
https://autoemotodepoca.com/en-GB/il-salone


Terugreis:
- Optie 1
o Maandag: voormiddag rijden naar München, namiddag BMW Welt met daarbij de BMW Group Classic Tour (enkel op maandag mogelijk)
o Dinsdag: voormiddag rijden naar Nürburgring, ’s avonds terug naar België
- Optie 2
o Maandag: voormiddag rijden naar München, namiddag BMW Welt met daarbij de BMW Group Classic Tour (enkel op maandag mogelijk)
o Dinsdag: voormiddag BMW museum (op maandag niet open) en BMW fabrieksbezoek (2.5u), namiddag retour België (7 uur bollen naar Leuven)


Misschien eens kijkje nemen op website van BMW
https://www.bmw-welt.com/en/experience/ ... tours.html
Ze bieden heel wat tours aan, ook in combinatie, maar er zijn wel beperkingen naar dagen. Het museum is gesloten op maandag en de tour in hun klassieke afdeling kan enkel maar op maandag.


Heenreis via Duitsland heeft voordeel dat geen vignet voor Zwitserland nodig is en enkel een vignet voor Oostenrijk. Moeten wel hotel in Duitsland vinden waar we vrijdagavond laat nog kunnen inchecken.

Wie heeft hier zin in?
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Oldtimertrip 2018

Bericht door Ronny »

Ik zie dat wel zitten, ik kijk er nu al naar uit.
Afbeelding
Plaats reactie