Oldtimertrip Duitsland 2016 (programma p. 4)

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over klassiekerevenementen en meetings
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: Oldtimertrip 2015

Bericht door kurtvh »

PS, had nog eens gelezen over die classic remise in Düsseldorf, en net nederlandstalige versie van die site gezien:
http://remise.de/Classic-Remise-Duessel ... ummary.php
Kort samengevat de interessantste puntjes:
- rondleiding mogelijk van 45 minuutjes voor 98,- +BTW in 't duits (of115,- in 't engels),
inclusief 'kijkje' in de werkplaatsen (dus ik veronderstel ook op zondag, ook al wordt er dan niet gesleuteld... ?)
- showroom met heleboel auto's te koop (toch interessant om zo eens te kwijlen en de prijzen te zien ?)
- blijkbaar ook 'stalling' van een aantal niet-te-koop in glazen boxen :)
- kunnen daar iets eten (snacks & kleine maaltijden) in biertuin met zicht op die showroom.
Als er geen andere ideetjes komen, lijkt dit toch wel tof, niet?
Voor details en eventueel iets te boeken, wie is er het best in duits (ik kan me wel behelpen, maar ik denk dat er beteren onder ons zijn) ?
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: Oldtimertrip 2015

Bericht door MaSC »

:D
kurtvh schreef: in biertuin met zicht op die showroom.
Hmmmm biertuin :lol: :lol:
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: Oldtimertrip 2015

Bericht door robbedov »

Hallo,

een mogelijke bonus kan het volgende zijn: Cabrio en sportwagensalon in Düsseldorf. Dit is een klein salonnetje van de plaatselijke luxe-wagen dealers die er hun nieuwste lekkers komen tonen. Niet echt oud spul, maar wel interessant voor de liefhebber (en dat zijn we toch?). Filmpje op YouTube:

https://youtu.be/SlFhxp5RZqU

Toegangstiket is 8 Euro pp. en het ligt op 20 min rijden van de Classic remise.

Kunnen ter plaatse nog beslissen wat we doen. Zag dat er ook nog een Old-Timer treffen in Duisburg was. En Techno Classica in Essen. Maar voor dat laatste heb je minstens een volledige dag nodig.

Grts,

Robin
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: Oldtimertrip 2015

Bericht door kurtvh »

Techno classica ?! Dat is natuurlijk ook wel heel aanlokkelijk he... (of de andere kleine snoepertjes op de terugweg)
Alleen, welke en hoe allemaal te combineren ?
Misschien moeten we een kleine stemming houden voor wat wel en wat niet, of nog beter, de koppen ergens rap bij mekaar steken, om knopen door te hakken (voor ook nog de hotels te regelen enzo...)
Ps Autostadt en da capo weet ik precies ni zo goe wat te verwachten (online ni zo veel over te vinden (ivm oldtimers)
Maar voor die da capo moeten we precies wel openingsuren zien te checken, want lijkt meer gesloten dan open?? :
http://www.michaelis-leipzig.de/en/da-c ... ar-museum/
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Wouter
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 nov 2010, 19:48

Re: Oldtimertrip 2015

Bericht door Wouter »

Alvast een suggestie voor de lunch in Wolfsburg
Bijlagen
20160220 De Tijd VW.jpg
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: Oldtimertrip 2015

Bericht door Jeroen »

Hallo mannen, ik ben al eens naar Classic Remise Berlijn geweest. Daar staat meestal wel een en ander binnen, maar gigantisch groot was dat niet. Misschien wel goed om in het afkomen aan te doen... Moesten we techno classica doen, hoeveel uur hebben we dan?
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: Oldtimertrip 2016

Bericht door Jeroen »

Hallo,

1. Ik heb even met Jan gebeld. Aangezien Techno Classica zeer de moeite, maar ook zeer groot is, lijkt het ons een goed idee om hier een groot stuk van zondag voor uit te trekken. Dan zouden we Leipzig op zaterdag laten vallen en al wat richting Essen rijden. Mogelijks kunnen we dan wel nog Classic Remise bezoeken. Wat denken jullie?

2. Ronny, 13 deelnemers, klopt dat?

3. Behalve Jan, zullen we nog twee (of drie) andere chauffeurs nodig hebben. Auto's moeten voorzien worden van een Umweltplakette, dus dit moet snel beslist worden. Wouter en Kurt? Of nog andere mensen?

4. Wie wil sowieso alleen slapen? Gelieve dit asap te laten weten via jeroenrbr@hotmail.com, want wij willen spoedig hotels boeken. Weet dat dit wel een stuk duurder kan uitvallen... Als ik niks lees, ga ik ervan uit dat met twee slapen okee is.

5. Ik zal binnenkort vragen om een voorschot te storten, maar meer daarover binnenkort.

Actie reactie!

Groetjes,
Jeroen
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: Oldtimertrip 2016

Bericht door kurtvh »

1. Helemaal voorstander: wa minder km/dag en toch schoon dingskes om te zien :-)
3. Ik rij wel, maar zo'n umweltplakette (wist eerst ni eens wa da was...) heb ik niet. Hoe gaat dat in z'n werk?
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Oldtimertrip 2016

Bericht door Ronny »

Dat lijkt me een goed idee, we laten Leipzig vallen.
Tim wil ook mee, Bruno krijg ik niet te pakken en van Joris weet ik volgende week meer.
@Robin, krijg je de A7 geregeld? Dat zou wel de max zijn.
Afbeelding
Wouter
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 nov 2010, 19:48

Re: Oldtimertrip 2016

Bericht door Wouter »

Ik wil wel rijden, naar gewoonte. Umwelt-vignet heb ik.

@ Kurt
Umweltplakette heb je nodig om in een groot aantal Duitse steden binnen te mogen met je auto. In de stadskernen zijn enkel wagens met een groene sticker toegelaten. Kleur die je auto krijgt hangt af van brandstof en euro-norm. Normaal heb je voor een diesel vanaf euro 4 een groene sticker.
De sticker moet je kopen bij erkende instantie. Deze levert sticker af op basis van inschrijvingsbewijs van je auto.
Wat uitleg vind je via deze links:
http://www.autogids.be/auto-advies/duit ... kopen.html
http://www.tuev-nord.de/de/umweltplaket ... l-8641.htm

Ik heb paar jaar geleden via internet een vignet besteld. Ik weet niet meer hoe lang het geduurd heeft tussen bestelling en levering.
Aangezien het stilaan kort dag is, misschien toch in Duitsland zelf kopen, die mogelijkheid is er ook volgens info op autogids. Wel vooraf te bekijken waar dat mogelijk is.
Plaats reactie