Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over klassiekerevenementen en meetings
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Ronny »

Na het succesvolle weekend van vorig jaar zijn we dit jaar naar Duitsland en Frankrijk geweest.

De trip bood dit jaar onder andere de unieke kans om de Porsche fabriek en de Audi R8 assemblagelijn te bezoeken. Hier werd ook een bezoek aan het Porsche museum, het Sinsheim museum, het Hockenheim circuit, het Mercedes museum en de Cité de l'Automobile Mulhouse gekoppeld.

Dit alles tijdens een vierdaags weekend. Vele kilometers, een druk schema, weinig slaap, maar wel een goede sfeer en veel interessante, unieke dingen gezien.

Met z'n 19 werd het weekend afgetrapt met een bezoek aan de Porsche fabriek in Stuttgart.

Na 520km rijden, arriveerden we om 09.00 op donderdagochtend bij Porsche in Zuffenhausen (Stuttgart)

De Porsche fabriek

Begeleid door een zeer gedreven gids (die helaas geen drinkgeld mocht accepteren) kregen we de verschillende delen van de fabriek uitgebreid te zien.

Jammer maar helaas werd het nemen van foto's ons uitdrukkelijk verboden.

De interessantste delen van de rondleiding waren onder andere de motoren assemblagelijn, waar het huwelijk tussen motor en koetswerk voltrokken wordt. Andere boeiende zaken waren de gerobotiseerde assemblagelijnen waar men de auto stap voor stap naar wens van de klant in elkaar bouwt, het stofferingsatelier en het oude, bewaard gebleven atelier waar Ferdinand Porsche de allereerste Porsche ontwikkelde.

Dit alles werd opgevolgd door een uitgebreid bezoek aan het hypermoderne Porsche museum, waar het maken van foto's gelukkig wel toegestaan was. Hier werd dan ook gretig gebruik van gemaakt door de verschillende cursisten, soms leek het alsof ik met een bende Japanners op stap was. :D

Laten we hopen dat deze vele plaatjes in dit topic zullen verschijnen.

Afbeelding

Vervolgens zijn we richting hotel getrokken, waar we hartelijk onthaald werden. Even opfrissen, gevolgd door een etentje in een lokaal Italiaans restaurant.

Afbeelding

Uiteraard werd het diner opgevolgd door een tijdje doorzakken in de hotelbar, gevolgd door wat broodnodige slaap.

Audi museum

Vrijdagochtend na een stevig ontbijt werd de reis voortgezet naar de Audi fabriek te Neckarsulm. Hier stond een exclusieve rondleiding in de Audi R8 fabriek op het programma. Wederom gold hier een streng fotoverbod, jammer maar helaas.

Het was een zeer interessant bezoek, we konden erg dicht bij de montagelijn komen.

Hockenheim circuit

Na het bezoek aan Audi werd de reis verdergezet richting Hockenheim circuit, waar we onder andere de controletoren te zien kregen tijdens het doorgaan van een spannende race. Zo zagen we oa. een autowiel over het circuit geslingerd worden.

Ik reken wederom op julle om de foto's hier te plaatsen of naar mij te e-mailen.

Vervolgens ging de trip richting hotel. Weer even opfrissen, gevolgd door bowlen en dineren in Heidelberg. De bedoeling was om wat nodige slaap in te halen, helaas bleven we plakken in de lokale horeca-aangelegen, ik wens hierover geen details prijs te geven. :?

Auto & Technik Museum Sinsheim

Zaterdagochtend stond het Auto & Technik Museum op het programma. Voor mij het hoogtepunt van het weekend. Hier zagen we niet alleen een uitgebreide verzameling oldtimers, maar ook tractoren, antieke werktuigen, vliegtuigen, locomotieven, motoren, enz...

Dit alles in een historische setting, vergezeld van paspoppen in tijdsoriginele kledij.

Afbeelding
NSU Bison 2000, spectaculair en bizar!

Afbeelding
Voor het betere bochtenwerk

Afbeelding
Messerschmidt driewieler in sneeuw-uitmonstering

Afbeelding
Tijdsoriginele mannequins

Afbeelding
NSU Prinz Sport, zo heb ik er ook nog eentje die wacht op een restauratie

Mercedes Benz museum

80 kilometer verder lag het Mercedes Benz museum op ons te wachten. Helaas hadden we slechts enkele uurtjes om de uitgebreide collectie en fantastische architectuur te bewonderen. Beiden gingen hand in hand en vormden een mooi geheel.

Afbeelding
De moderne architectuur

Afbeelding
300SL in racetrim op op maat autotransporter, een streling voor het oog

Afbeelding

Afbeelding
Een indrukwekkende collectie

Na dit bezoek ging de trip verder richting Colmar, Frankrijk, waar het hotel op ons wachtte. Lekker gegeten, sommigen van ons trokken de stad in, anderen kozen voor een goede nachtrust (uiteraard hebben zij iets gemist ;) )

Cité de L'Automobile, Mulhouse

Zondagochtend trokken we naar Cité de L'Automobile in Mulhouse, één van de indrukwekkendste klassiekercollecties in Europa.

Prachtige wagens, maar helaas weinig inkleding.

Afbeelding
De inkomsthal

Afbeelding
Rode zijn sneller

Afbeelding
Something special

Afbeelding
Speciale Panhard

Afbeelding
Alfa Romeo Disco Volante

Afbeelding
Goux, Grand Prix d'Italie, Brescia, 1921, als we de muur mogen geloven :geek:

Afbeelding
Sigaar

Afbeelding
Vroege aerodynamica

Afbeelding
De eerst rally Panhards

Afbeelding
Monopostes

Afbeelding
Bugatti Royale

Afbeelding
Bugatti motoren

Afbeelding

Afbeelding

Na het aanschouwen van deze waanzinnige collectie zat de reis er helaas op en was het tijd om naar huis te gaan, toch nog een ritje van 700km.

Dank aan Jeroen en Jan voor het mede-realiseren van deze fantastische ervaring, zonder hen was dit weekendje niet tot stand gekomen

Ik wacht met smart tot er extra foto's in dit topic verschijnen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Scirocco16vGTX »

1e trip UK, zeer geslaagd
2e trip Duitsland en Frankrijk, bijzonder geslaagd
...
wat moeten we volgend jaar verwachten om dit te overtreffen? :D

ik probeer hier asap ook enkele foto's te posten Ronny.




grts
Chris (aka Scirocco16vGTX)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Ronny »

Dat zou heel tof zijn Chris, ik wil foto's zien. Waar blijft trouwens de rest met hun foto's?
We moeten stilaan over ons tripje van volgend jaar beginnen denken. Iemand een suggestie? Wij dachten aan de andere kant van Duitsland, Wolfsburg, Dreesden..., alhoewel UK mag voor mij ook nog wel eens.
Ronny
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Scirocco16vGTX »

Ronny schreef:Dat zou heel tof zijn Chris, ik wil foto's zien. Waar blijft trouwens de rest met hun foto's?
We moeten stilaan over ons tripje van volgend jaar beginnen denken. Iemand een suggestie? Wij dachten aan de andere kant van Duitsland, Wolfsburg, Dreesden..., alhoewel UK mag voor mij ook nog wel eens.
Ronny
Wolfsburg >> count me in!! als VW-addict in hart en nieren MOET ik daar geweest zijn! :twisted:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Scirocco16vGTX »

langverwacht, maar eindelijk online.. mijn 25 indrukken vd 2010-oldtimertrip ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


voila zè... voor de rest zult ge moeten wachten tot het fotoboek af is è :mrgreen:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Scirocco16vGTX »

awel Ronny, zo zwaar onder den indruk vd fotos da ge niks nimmer kunt schrijven? :lol: :lol:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Jeroen »

Ja 't was toch wel weer ferm! Wie er volgend jaar wil bij zijn (bestemming nog te bepalen), moet niet te lang twijfelen, want de plaatsen zijn beperkt...

Fotoboek is bijna klaar!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Scirocco16vGTX »

Jeroen schreef:Fotoboek is bijna klaar!
klopt als een bus Mister J, het fotoboek is quasie afgewerkt!
... eindelijk...
maar iets te veel foto's en iets te weinig pagina's (en veel te weinig tijd) hebben wat voor vertraging gezorgd :oops:



als nieuwtje dit jaar gaan er véél meer foto's op 1 pagina gepropt worden, hopelijk wordt het niet té druk :roll:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Scirocco16vGTX »

update: vlak voor mijn verlof wou ik (zoals beloofd) de fotoboeken bestellen. en ik schrijf 'wou' aangezien dat dus niet lukte! :evil:

vanuit de software v foto.com geef je de bestelling in, ga je naar hun website, en dan wordt je doorverwezen naar de bank v uw keuze. daar krijg je rechtstreeks een scherm om jouw bestelling te betalen. of dat is althans de bedoeling! ik kon niet op de dexia website geraken met de bestelling vd fotoboeken.. dan de gehele bestelling geannuleerd en nogmaals ingegeven (duurt een 20min om in te laden, beeld per beeld) wat niet lukte. ondertussen was het al 11u30 gepasseerd en we zijn daags erna op verlof vertrokken, en ik heb dus niet meer kunnen opnieuw proberen :|

10 dagen later, en ik kan eindelijk zeggen dat de bestelling doorgegaan is én betaald is! 8-) hoeràààà! !! ! :D
nu is het nog een weekske wachten eer ze hier in de bus geduwd worden...


sorry voor al de vertraging jongens, maar jullie honger zal beloond worden ;)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Weekendje met (ex) cursisten Duitsland/Frankrijk

Bericht door Ronny »

En dan nu afspreken, waar en hoe we die waardevolle boek kunnen bemachtigen. En stilaan plannen maken voor onze volgende trip.
Van gewoonte bij mij thuis? Voor bbq is het al wel wat laat nu, maar we lossen dat wel op.
Wat denken jullie van vrijdag 29 of zat 30okt?
Laat iets weten zodat we snel een concrete datum kunnen plannen.
Ronny
Afbeelding
Plaats reactie