54 kustom chevy
Geplaatst: 27 dec 2010, 22:46
Twee jaar terug ook de cursus van Ronny gevolgd en niet veel later in de VS de wagen kunnen kopen waar ik al enkele jaren naar op zoek was: een '54 chevy belair 2-deurs sedan. De wagen heeft zijn hele leven rond gereden in het warme california waardoor hij nog in een ongelofelijke roestvrije staat is. De wagen had al de nodige aanpassingen ondergaan maar aangezien het niet de bedoeling was om deze in de origineletoestand te restaureren (integendeel) was dit geen probleem.
Zo zou die ongeveer ooit moeten worden:
Volgende zaken waren al gebeurd: de 6-in-lijn vervangen door een small-block V8, TH350 versnellingsbak en de torque tube vervangen door een gewone cardan-as, voorste veren ingekort en vanachter verlaagd met blokken, interieur vernieuwd en verder nog een groot deel van de emblemen verwijderd.
Zo zijn we ze gaan halen:
Daarna nog enkele aanpassingen om door de keuring te komen: handrem inbouwen en achterste rempompen vervangen.
Gekeurd en voorzien van nummerplaat werd er verder gegaan met de verbouwingen: aangezien de achteras zo zwaar verlaagd was, knalde deze regelmatig tegen het chassis en omdat de gehele vering zou vervange worden door airride, werd het frame hiervoor aangepast (c-notch)
Deze zomer al enkele meetings meegepikt en de chevy rijdt zalig!
Naar de toekomst toe staan dus nog de originele enkele hoofdremcilinder vervangen door een dubbele, ruitenwissers installeren, airride, topchop en een mat kleurtje op de agenda
Zo zou die ongeveer ooit moeten worden:
Volgende zaken waren al gebeurd: de 6-in-lijn vervangen door een small-block V8, TH350 versnellingsbak en de torque tube vervangen door een gewone cardan-as, voorste veren ingekort en vanachter verlaagd met blokken, interieur vernieuwd en verder nog een groot deel van de emblemen verwijderd.
Zo zijn we ze gaan halen:
Daarna nog enkele aanpassingen om door de keuring te komen: handrem inbouwen en achterste rempompen vervangen.
Gekeurd en voorzien van nummerplaat werd er verder gegaan met de verbouwingen: aangezien de achteras zo zwaar verlaagd was, knalde deze regelmatig tegen het chassis en omdat de gehele vering zou vervange worden door airride, werd het frame hiervoor aangepast (c-notch)
Deze zomer al enkele meetings meegepikt en de chevy rijdt zalig!
Naar de toekomst toe staan dus nog de originele enkele hoofdremcilinder vervangen door een dubbele, ruitenwissers installeren, airride, topchop en een mat kleurtje op de agenda