Alfa's

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
Dhondt
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2010, 21:29

Alfa's

Bericht door Dhondt »

Sprint GT '65
Sprint GT '65
DSC00533.JPG (142.95 KiB) 6889 keer bekeken
Beste liefhebbers,

Bij deze stel ik mij voor. Steven D'hondt, liefhebber auto's met een Italiaanse voorkeur.
Ondertussen 10 jaar geleden restaureerde ik mijn spider uit '67 waar ik deze zomer naar Italie mee reed. Wat een genot !
Ik heb nog wat andere Alfa's met vééél en minder veel werk.

groeten,

Steven
Gebruikersavatar
Adriaan
Site Admin
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 apr 2010, 21:13

Re: Alfa's

Bericht door Adriaan »

Ha, EIN-DE-LIJK iemand met uitmuntende smaak op dit forum. :D Hoewel ik misschien niet volledig objectief ben (de 75, GTV6 en GT1300Junior op dit forum zijn de mijne).

Voor de niet-kenner misschien de zoveelste brievenbus, maar zo'n '65 brievenbus is toch echt wel een zeer zeldzame verschijning! Oude grille, diepe wielkasten, kuipstoeltjes, vlak dashboard en nog een goed kleur ook! Dat eeuwig rood is ook niet alles. Heeft hij nog de (problematische) Dunlop remmerij?

Als je mij nu ook nog gaat vertellen dat hij een bordeaux interieur heeft, krijg je 10/10. Als zeurende purist zou ik normaliter klagen over het nieuwere type wieldoppen, maar die "fout" heeft de mijne ook, dus het mag! :mrgreen:

In welke regio kunnen we dit schoon zien rondkarren?

En welk ander schoons heb je nog? Oa. een Duetto zie ik, ik hou je vooral niet tegen om de Italiaanse auto's de "Mijn Auto" rubriek te laten domineren. ;)
Afbeelding
Dhondt
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2010, 21:29

Re: Alfa's

Bericht door Dhondt »

Interieur is in 2-tonen blauw, volledig origineel zoals de rest van de auto trouwens.
Hier en daar werden wel kleine herstellingen gedaan en hij is gedeeltelijk overspoten.
Moet ergens in de jaren '80 uit Italie naar Belgie gekomen zijn. Vorige eigenaar had hem al meer dan 15 jaar is zijn schuur achter het huis staan, uiteraard met veel rommel er bovenop.
Lang moeten zagen vooraleer hij hem weg wou doen....maar mijn geduld werd beloond !
Het is zeker geen perfecte auto of zo, hij is wel gewoon gekeurd en ik rijd er nu en dan mee. Ik vind het super om zo'n "barnfind" te doen. Het wordt steeds moeilijker om origenele auto's te vinden goed of slecht. Meestal zie je alleen maar slecht herstelde.
15 duims velgen liggen klaar !
Foto's van de andere auto's volgen bij gelegenheid ( alleen in hoge resolutie)
Ik woon in Kessel-lo, Leuven.

Deze zomer stond ik ter hoogte van de Makro in Machelen aan de lichten met zo'n rode GTV6 zoals die van u. Zag hem ondertussen al meerdere malen terug. De uwe ?
Bijlagen
DSC00535.JPG
DSC00535.JPG (135.53 KiB) 6854 keer bekeken
Plaats reactie