Porsche 356 Super 90

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Porsche 356 Super 90

Bericht door Ronny »

Hallo iedereen,

Vandaag ben ik proefkonijn, foto's plaatsen op dit forum. Als ik het kan zullen de meesten het wel kunnen volgens Adriaan. En ja het is gelukt, makkelijk zelfs.
Ik dacht wat foto's van de Porsche samen met een woordje uitleg zouden niet mis staan in dit topic.
Het zijn foto's van enkele leuke trouwkes met de Porsche.
Deze Porsche is van 1963, een super 90, op de carrera na de snelste Porsche van die tijd. Hij was origineel blauw (nu donkergroen metallic), had een schuifdakje en een extra stabilisator stang op de achterwielen.
Ik ben de 4de eigenaar. Tot in de jaren 80 in Parijs vertoeft, daarna ingevoerd naar Belgie door een notaris uit het Hageland die hem bezat tot eind jaren 90. Sinds toen ken ik deze auto want ik ben samen met de 3de eigenaar hem gaan kopen.
In 2005 heb ik deze auto kunnen kopen, een droom die in vervulling ging.

Ik vermoed dat de auto in de jaren 80 gerestaureerd werd, op verschillende plaatsen gelast, dorpels, kriksteunen, binnen spatborden, bodemplaten..., dwz dat hij zelden of nooit heeft binnen gestaan. De laswerken zijn matig vakwerk, het roest (na 25 jaar) nog steeds niet, maar het plaatwerk is niet echt zorgvuldig ingepast.
Ooit doe ik het wel eens opnieuw, maar dat is zo een groot werk dat ik het nu zonde vind van de tijd en het geld. Net zoals de motor, die heeft zijn beste tijd gehad (compressie verlies, uitlaat rookt blauw en verbruikt olie), maar hij draait als een klok en rijdt "super" goed.
Electriciteit en mechaniek heb ik volledig in orde gebracht, buiten een vervelende lek aan de oliekeerring van het achterwiel, uiteraard heb ik hem ook een goede dinitrolbeurt gegeven.
De buitenkant ziet er prima uit maar hier en daar vertoont de auto gebruik sporen, het interieur is volledig origineel en is in onberispelijke staat.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een eerste model en een laatste model, samen op foto. Je ziet dat ze familie zijn, nog steeds diezelfde lijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de homepage van Ventix binnenkort een vergelijkende test tussen de Porsche en Alfa, beide 90 PK en mekaars rivaal, deze keer met zeer mooie foto's.
Laatst gewijzigd door Ronny op 01 nov 2010, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
linus.dm
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:11

Re: Porsche 356 Super 90

Bericht door linus.dm »

Moeten we kiezen Ronny? :-)
Gebruikersavatar
Stijn
Site Admin
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 apr 2010, 01:10

Re: Porsche 356 Super 90

Bericht door Stijn »

Dan kiest ge toch zowiezo voor de super 90 ? :)
Had er nu ne GT3 naastgestaan... mhm
yourt
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2010, 13:05

Re: Porsche 356 Super 90

Bericht door yourt »

Kiezen tussen Alfa en Porsche bedoelde je zeker?
Bwa... wordt er een compressiecorrectie op de testresultaten gedaan? :roll: :D
Plaats reactie