1975 Spaarkever 1200
Geplaatst: 26 okt 2010, 17:57
Hallo iedereen,
Sinds 4 maanden ben ik dus samen met mijn vriendin eigenaar van een rood spaarkevertje. Aangekocht bij Doppie in Hulst en dan een tweetal maanden rondgelopen van douane naar DIV. Het kevertje was namelijk een Hollander en moest dus een Belg worden, al bij al is dit zonder problemen verlopen zolang je maar geduld hebt met de ambtenaars.
De bedoeling is om via deze kever wat meer te leren over het hele restauratie/oldtimerleven, want , let's face it, de mooiste auto's komen toch niet uit dit tijdperk.
Aangezien wij voor ons werk geen voertuig nodig hebben wilden wij dus kevertje kopen als dagelijks voertuig, dat mits klein onderhoud, ons op de baan kan houden.
Ondertussen hebben er al 2 'experts' het kevertje grondig bestudeert en is hij dus in goede staat.
Wat staat er nu nog op het programma?
-roestplekjes aanpakken
-volledig opblinken
-hoedenplank
-rubbers vervangen
-radio wegwerken
-interieur opkuisen
-andere bandjes op(nu staan er radiaalbanden op, niet zo veilig in de regen)
-starter kuisen
-remmen kuisen
-de wagen gezond houden(lees als: elke dag/week zien of alles nog in orde is)
--> ik hou jullie op de hoogte hoe dit vlot
Buiten de kever zoek ik wel nog achter een full resto project: een T1 samba of T1 doka dubbele cabine
En hopelijk om de garage te vervolledigen een Karmann ghia, we zien wel wat eerst voorbijkomt.
oja, omdat de kever me ook niet alles zal leren volg ik de oldtimercursus bij Ronny.
grts,
P.
Sinds 4 maanden ben ik dus samen met mijn vriendin eigenaar van een rood spaarkevertje. Aangekocht bij Doppie in Hulst en dan een tweetal maanden rondgelopen van douane naar DIV. Het kevertje was namelijk een Hollander en moest dus een Belg worden, al bij al is dit zonder problemen verlopen zolang je maar geduld hebt met de ambtenaars.
De bedoeling is om via deze kever wat meer te leren over het hele restauratie/oldtimerleven, want , let's face it, de mooiste auto's komen toch niet uit dit tijdperk.
Aangezien wij voor ons werk geen voertuig nodig hebben wilden wij dus kevertje kopen als dagelijks voertuig, dat mits klein onderhoud, ons op de baan kan houden.
Ondertussen hebben er al 2 'experts' het kevertje grondig bestudeert en is hij dus in goede staat.
Wat staat er nu nog op het programma?
-roestplekjes aanpakken
-volledig opblinken
-hoedenplank
-rubbers vervangen
-radio wegwerken
-interieur opkuisen
-andere bandjes op(nu staan er radiaalbanden op, niet zo veilig in de regen)
-starter kuisen
-remmen kuisen
-de wagen gezond houden(lees als: elke dag/week zien of alles nog in orde is)
--> ik hou jullie op de hoogte hoe dit vlot
Buiten de kever zoek ik wel nog achter een full resto project: een T1 samba of T1 doka dubbele cabine
En hopelijk om de garage te vervolledigen een Karmann ghia, we zien wel wat eerst voorbijkomt.
oja, omdat de kever me ook niet alles zal leren volg ik de oldtimercursus bij Ronny.
grts,
P.