1975 Spaarkever 1200

Stel hier uw klassieker voor
Gebruikersavatar
petrofski
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:11
Locatie: Jette

1975 Spaarkever 1200

Bericht door petrofski »

Hallo iedereen,

Sinds 4 maanden ben ik dus samen met mijn vriendin eigenaar van een rood spaarkevertje. Aangekocht bij Doppie in Hulst en dan een tweetal maanden rondgelopen van douane naar DIV. Het kevertje was namelijk een Hollander en moest dus een Belg worden, al bij al is dit zonder problemen verlopen zolang je maar geduld hebt met de ambtenaars.
De bedoeling is om via deze kever wat meer te leren over het hele restauratie/oldtimerleven, want , let's face it, de mooiste auto's komen toch niet uit dit tijdperk.
Aangezien wij voor ons werk geen voertuig nodig hebben wilden wij dus kevertje kopen als dagelijks voertuig, dat mits klein onderhoud, ons op de baan kan houden.
Ondertussen hebben er al 2 'experts' het kevertje grondig bestudeert en is hij dus in goede staat.

Wat staat er nu nog op het programma?
-roestplekjes aanpakken
-volledig opblinken
-hoedenplank
-rubbers vervangen
-radio wegwerken
-interieur opkuisen
-andere bandjes op(nu staan er radiaalbanden op, niet zo veilig in de regen)
-starter kuisen
-remmen kuisen
-de wagen gezond houden(lees als: elke dag/week zien of alles nog in orde is)
--> ik hou jullie op de hoogte hoe dit vlot

Buiten de kever zoek ik wel nog achter een full resto project: een T1 samba of T1 doka dubbele cabine
En hopelijk om de garage te vervolledigen een Karmann ghia, we zien wel wat eerst voorbijkomt.

oja, omdat de kever me ook niet alles zal leren volg ik de oldtimercursus bij Ronny.

grts,

P.
Bijlagen
IMG_4311.jpg
IMG_4311.jpg (140.04 KiB) 16891 keer bekeken
Kever
Kever
IMG_4288.jpg (171.05 KiB) 16891 keer bekeken
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: 75er spaarkever 1200

Bericht door sambamans »

kzen jaloers
yourt
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2010, 13:05

Re: 75er spaarkever 1200

Bericht door yourt »

Terug cursus? Waar dan? Op Syntra niet direct te vinden, van Ronny nisk gehoord,... ???
't Is da'k eigenlijk nog een stuk onafgewerkte cursus heb overgelaten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stijn
Site Admin
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 apr 2010, 01:10

Re: 75er spaarkever 1200

Bericht door Stijn »

Inderdaad! Is nog maar een maandje bezig dus als ge u haast.... is nu via archeduc
--> ventix.be / cursus / meer informatie
de twijfel was er om zelf nog is mee te doen maar de eigen avonden zijn al te zwaar gevuld.
yourt
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2010, 13:05

Re: 75er spaarkever 1200

Bericht door yourt »

ik heb camper en Kever, en dat in 't dubbel. Ik heb echt geen nood meer aan nog eens "het kiezen en aankopen van een oldtimer". :mrgreen:
Maar na Nieuwjaar ergens inpikken zou leuk zijn.
Gebruikersavatar
Adriaan
Site Admin
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 apr 2010, 21:13

Re: 75er spaarkever 1200

Bericht door Adriaan »

Is dit niet het kevertje dat gisteren tijdens de cursus aan een polijstbehandeling onderworpen is? Indien wel ben ik benieuwd naar de foto's, rood is een dankbaar kleur om een avondje polijstend op te vloeken!

Verder ziet hij er proper uit, als de lak ook nog glanst, is het plaatje helemaal af.
Afbeelding
linus.dm
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:11

Re: 1975 Spaarkever 1200

Bericht door linus.dm »

Dit was idd het kevertje dat een polijstbehandeling heeft ondergaan tijdens de cursus.

Misschien kan Peter een foto van zijn opgeblonken wagen eens online zetten? Het verschil was in ieder geval al groot, zelfs onder de TL lampen in Asse. Het product dat voor mij als winnaar uit de bus kwam: het italiaanse product!
Gebruikersavatar
petrofski
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:11
Locatie: Jette

Re: 1975 Spaarkever 1200

Bericht door petrofski »

even aan het wachten tot het niet meer regent voor de foto's.
Even naar buiten gezien, en tkan precies nog even duren...
Gebruikersavatar
petrofski
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:11
Locatie: Jette

Een nare ontdekking...

Bericht door petrofski »

toen ik deze morgen naar onze auto liep.
Bleek dat er een imbeciel me volle snelheid op 2 geparkeerde auto's is gevlogen en jammer genoeg was 1 van die 2 onze kever.
Auto staat nu bij de carroserie te wachten op de expert en gelukkig zou de politie weten wie er tegen is gereden.( hopen dat dit klopt)
enkele foto's:
Het nare zicht toen ik de hoek omdraaide
IMG_0171.JPG
IMG_0171.JPG (102.06 KiB) 16648 keer bekeken
(auto heb ik gisterenavond een halve meter vroeger(dan waar hij nu staat) achtergelaten)
IMG_0176.JPG
IMG_0176.JPG (100.37 KiB) 16648 keer bekeken
IMG_0179.JPG
IMG_0211.JPG
De verzekering stuurt gelukkig wel een autoremorque met platform in het geval van oldtimers.(liever zo laten wegtakelen als zielig achter een camionette hangen met de voorwielen in de lucht)
IMG_0215.JPG
IMG_0215.JPG (100.04 KiB) 16648 keer bekeken
De eerste vaststellingen:
kapot:
spatborden links en rechts
bumper
bumperhouders
uitlaat

Verschoven:
motorklep
spatborden
EN ik vrees voor de motor, heb na wat wringen de motorkap opengekregen en mijn uitlaat is van buiten af gezien verschoven, maar de aansluiting naar de motor is niet verschoven, dus in het slechtste geval is de motor verschoven

Ik moet er zeker niet bijvertellen in wat voor bui ik vandaag ben
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: 1975 Spaarkever 1200

Bericht door MaSC »

:shock: Shit man das echt balen. Hopelijk komt alles in orde. K mag er niet aan denken dat ze in mn kevertje zouden rijden :cry:
Plaats reactie