1965 T1 Panelvan

Stel hier uw klassieker voor
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

1965 T1 Panelvan

Bericht door sambamans »

Mijn oldtimer is een busje met een geschiedenis. Ze is een Oostenrijks busje van 1965 waar door meerdere generaties aan geknoeid is geweest.
Ik heb vele busjes gezien en laten staan maar er was iets met de deze die kon ik niet laten staan. En dus heb ik ze nu 4 jaar en heb in die tijd de bus vooral wat terug in rijdende staat proberen te krijgen. Dat is me nu aardig gelukt ze rijd en gelukkig dat ze is ;). Ze ingevoerd krijgen was geen lachertje maar ze is nu uiteindelijk gekeurd voor dagelijks verkeer. Met carpass en technisch (volgens de keuring) in orde.

Ze heeft als optie een schuifdeur gekregen.

Ze is esthetisch een ramp maar door de liefde zie ik dat dus (nog) niet. Het is een droom die ik al van mijn 5 jaar koester.

De bedoeling is nu om verder af te werken tot camper en er dan mee te gaan reizen met de kindjes en de vrouw als ze het ziet zitten en kan volhouden :) daarna begin ik aan de restauratie van de bus om ze helemaal tot nieuw staat te krijgen.

Ik wil dus tot dan leren om het zelf te doen (op de juiste manier !) en daarom mensen die een helpende hand nodig hebben en dit meen ik echt ik ben meer dan happy om te komen helpen en te leren. Al doende leert men veel.

mailen mag naar sam.janssens@telenet.be.
Bijlagen
SNC00016.jpg
SNC00016.jpg (78.37 KiB) 14445 keer bekeken
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door sambamans »

@ ronny ik zag nu net op het spilbus register dat je een panel heb die de zelfde kleuren had als de mijne nu heeft en ook met schuifdeur STRAF :shock:
linus.dm
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:11

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door linus.dm »

Mooi busje Sam! Zo te zien nog genoeg werk aan. Zeker eens meebrengen naar de les.
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door Ronny »

Ik heb idd zelfde busje als het uwe (van 67), het melkbusje, ons schoolproject van vorig jaar. (zie "mijn auto" voor restauratieverslag)
Ondertussen uw busje gezien (en mee gereden), zo wat als Herman z'n Morris Minor, oogt mooi maar die basis structuur is weg (geroest). Wat plaatjes over gelast door iemand die voor de eerste keer een laspost vast had, slordig wat rutex over gesmeerd, zo veel werk...onderschat het niet. Ik wil je op weg helpen maar "the job is 4 you".
Ronny
Afbeelding
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door sambamans »

??? een lastpost of een laspost :) Ik denk dat ik er toch maar mee verder ga gaan iemand moet maar zo gek zijn om zijn tijd te verspillen aan een oldtimer
Joc
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2010, 10:49

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door Joc »

Ik denk dat de meesten op dit Forum wel wat gek zijn, anders begin je er niet aan, en " zot zijn doet geen zeer" zeggen ze bij ons.
Met de uitleg en hulp van Ronny lukt het je zeker om je T1 in prima staat te krijgen.
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door sambamans »

dat en de lotto winnen :)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: T1 Panelvan 1965

Bericht door Jeroen »

Ferme bus!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: 1965 T1 Panelvan

Bericht door sambamans »

Mooi weer is er dus maar eens even de bussen klaar gezet buiten bbq erbij en braaien maar zo kan ik alles testen voor de tripjes deze zomer :D :D :D

Wel nog koud s'nacht in de busjes :roll:
Bijlagen
even testen in het zonnetje
even testen in het zonnetje
klaar voor de zomer
klaar voor de zomer
Gebruikersavatar
petrofski
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:11
Locatie: Jette

Re: 1965 T1 Panelvan

Bericht door petrofski »

Tbuske is echt top geworden qua looks, goe bezig Sam.
Geniet nu maar wa vant kampere.
Plaats reactie