1991 VW Jetta 2 CL Coupé

Stel hier uw klassieker voor
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

1991 VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

ik vroeg mij af of mijn dagelijks muilezeltje hier ook mocht toegevoegd worden.. hij is toch ook al 19 jaartjes "jong" dusjah nog gene echt oldtimer maar wel ne classic-to-be :lol: bij deze begin ik maar te lullen :lol:

VW Jetta 2 CL
1991
2-deurs coupé
Tornadorot
1600cc benzine
146.000km
gekocht van eerste eigenaar!

Afbeelding

Afbeelding

de carrosserie is in zeer goede staat, enkel heeft ze hier en daar wat diepe krassen opgelopen die ze dan weer PROBEREN opknappen hebben met zo'n lakstiftje.. wat totaal mislukt is! van ver is er niets zichtbaar maar dichtbij lijkt het nergens op! allemaal dikke vette strepen. dus daar ga ik wel eens wat aan doen.

wat staat er op het programma?
zwaar verlagen en velgskes eronder!
verder vooraan -misschien- zwarte pinkerglaasjes steken en achteraan 16V lichtblokken (zwart-rood).
that's about it! tis mijn nieuwe daily die mij alle dagen 12 à 15km plezier gaat geven.. maar motorisch blijft het de standaard 1600 (70pk) met geregelde kat om het motorblok zo lang mogelijk in topconditie te houden.
Laatst gewijzigd door Scirocco16vGTX op 16 jun 2010, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

begonnen aan de kofferbak vd coupé.. eerst een MDF-plaat gezaagd op 110x100 (iets groter dan nodig). dan de originele mat erop gelegd om de cut-outs af te tekenen aan de wielkasten.
Afbeelding

dan tot het besef gekomen dat ik er de plank niet kan inleggen omdat de wielkasten tot bovenaan zo breed blijven, dus de overschotjes naar achteren ook met de wipzaag efgezaagd. en eens gepast of ze nergens klemt..
Afbeelding

het gat opgemeten en afgetekend. klaar om uit te zagen.
Afbeelding

hier nogmaals in de koffer. nu al met het gat voor het reservewiel.
Afbeelding

dan tegen de onderkant vd MDF-plaat latjes geschoefd die zullen dienen om de cut-out te dragen..
Afbeelding

oog voor detail è :lol:
Afbeelding

de cut-out er eens ingelegd, om het afgesloten effect te zien (de cut-out moet wel nog een gat krijgen. anders ist wa moeilijk om ze eruit te halen).
Afbeelding

en de kantjes een laagske zwart gegeven:
Afbeelding

tapijt over de MDF getrokken, vastgeniet en beginnen snijden int midden
Afbeelding

gat uitgesneden en vastgeniet op de balkskes
Afbeelding

efkes gecheckt wa de speling met de cut-out zei en het paste perfect!
Afbeelding

gat geboord om ne vinger door te steken.. anders kunt ge er de plaat ni uitprutsen ahja :lol:
Afbeelding

het eindresultaat (foto in de koffer moet nog komen, ma als ik stopte was het al te donker buiten), kben er content van!
Afbeelding

ondertusse ook audio gekocht voor in de daily..
compo-set voor vooraan, tweeters in de dash en de midtoners in de deuren
Afbeelding

speakers voor achteraan onder de hoedenplank
Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

de AP kit
Afbeelding

Afbeelding

ondertussen weer eens natte voeten gekregen :x :x :x
dan maar vd eerste keer begonnen met gans het tapijt eruit te smijten.. dan kan den boel opdrogen en kan ik opt gemak zoeken naar de oorzaak. nu was et onder de bestuurderszetel ook gans nat!
Afbeelding
en
Afbeelding
kzal deze winter denk ik zonder tapijt rijden.. en opt gemak alles checken! aster dan nog water binnenkomt ist maar ne dweil te leggen :lol:

alles eruit gesmeten, behalve dinne isolatiebrol int midden.. is enkel onderaan nat dus door "opzuigen" v vocht :)
Afbeelding

en dan nog wa klein prutswerk.. met den overschot van et tapijt stukskes gesneden om overal in te leggen. dan schuift da minder aster iets op ligt è 8)
Afbeelding

Afbeelding

juich... :mrgreen:
Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

der Jetta is verlaagd! :D

voor de chirurgie.. kont tegen kont met Cheese's ride II
Afbeelding

de meester aant werk :lol: :lol: kheb em wel eerst moeten uitleggen waar hij de schaalverdeling moest aflezen morjah :lol: :lol:
Afbeelding

achterste pootjes eronder.. nog 40mm draad over
Afbeelding

druk bezig aan de voorste pootjes (en jaaah Jens, kzal mij achter een ander plak gaan!!)
Afbeelding

lowriderrrr???
Afbeelding

dan weet ge dat het goed zit: vooraan opkrikken en achteraan volgt het wiel :twisted: :twisted: starre assen, I love it!
Afbeelding

voorste pootjes gestoken, nog 55mm over (ipv 65 gelijk op Cheese zijne MkII! hehehe)
Afbeelding

het resultaat (voor en na):
Afbeelding
Afbeelding

mijn nieuwe 16V lichtblokken
Afbeelding

nieuwe plaathouder
Afbeelding

en hoe de achterzijde er nu uitziet
Afbeelding

samen op de foto jaaaaah geselligggge boel joh :lol: :D :lol: :D
Afbeelding
Afbeelding

en nu ist aftellen naar de zomer, dat er de BBS'n onderkunnen en dat we nog een klein beetje dieper kunnen zakken :oops:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

vandaag naar carwash gereden en het strooizout v der jetta gespoten.. en kijk zè, het bewijs is er: ne mens heeft zo ne plastiek nodig aan den binnenkant v uw deuren!

Afbeelding
niet goed zichtbaar, maar aan de binnenkant v mijn deur lopen er allemaal druppels naar beneden! :roll:
Afbeelding

gisteren (vooraan & achteraan) boxkabel + mijn tweeters al gestoken.. tof jobke ast buiten zo aant vriezen is :lol:
Afbeelding

alè in mijn rechterdeur hangt toch nog ne restant vd plastiek :lol:
Afbeelding

sneeuwruimer v dienst :twisted: en das op euhm enkele cm's sneeuw!
Afbeelding

hadden jullie nog te goed van mij, de koffer volledig afgewerkt
Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

mijn pinkers gewisseld voor een iets cooler type 8)

oud type, oranje
Afbeelding

nieuw type, zwart
Afbeelding

Afbeelding

jaja meneer de polies, tzijn gele zè.. kijkt maar.. goe opletten è!
Afbeelding

Afbeelding

mijn achterste speakers ook gemonteerd.. EINDELIJK surround sound in der Jetta!

Afbeelding

Afbeelding

kheb ze nijg naar de kant gehangen, kwestie van de breedte v mijne koffer nog te kunnen benutten. en als ik ze in de voorziene plaats hing en de deed de koffer open, zag je ze gewoon zo hangen.. ni echt een schoon zicht vinnek :roll: nu steken ze weg uit het zicht en uit de weg van alle "cargo" :wink: en tbeste van al is dat ik niet 1 gaatje heb moeten boren in het plaatwerk! YESSSSS 8)

mijn deuren langs den binnenkant opgekuist, plastiek gesneden en met siliconen gekleefd. twas nodig denk ik aangezien er redelijk wat water binnenkomt langs daar :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ondertussen weet ik dus alwaar het water binnenkomt.. alè kheb een straaltje gevonden, nu nog de effectieve oorzaak/gat terugvinden!

Afbeelding
Afbeelding

-zucht- the search continues.. ik denk er aan om de voorruit er eens uit te duwen en de rubber te vervangen. moet daarvoor gans het dashboard eruit feitelijk? :?
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

na twerk de voorruit volledig afgeplakt met scotch-tape terwijl het droog was.. en dan een schietgebedje gedaan dat het moest regenen!
Afbeelding

en zowaar, 3u later is het beginne regenen! :D
de eerste resultaten lijken alvast positief, kheb gene druppel water binnen gevonden, waar er anders direct een klein plasje stond! zelfs niet na de wilde rit terug naar huis.. niks noppes nada nul komma nul nihil rien de knots

nog een dagske of 2 laten hangen om zeker te zijn.. misschien zelfs nog eens naar de carwash gaan! en als er dan nog steeds geen water binnengelopen is, kan ik vrij zeker zijn dat de voorruitrubber aan vervanging toe is. :wink:

de rubber dan maar losgesneden en de ruit uitgepakt.. eerste diagnose, mjah toch wel een beetje roest ma niks door-door-geroest dus da was al positief
Afbeelding

in totaal een plek of 8 roest, waarvan deze de ergste waren
Afbeelding

den andere hoek had er ook wa van, ma de afwaterkanaalkes zelf dus ni :wink:
Afbeelding

aan de slag met zo'n purpere schijf v 3M, fantastisch om roest te verwijderen!!
Afbeelding

Afbeelding

verder matgeschuurd en dan 2 lagen zinkspray opgesmeten 8)
Afbeelding

khad nog wa rood staan en ik dacht:"gnnjaaaah rood genoeg, that'll do the trick.."
Afbeelding

en zo zag het er na een laagske vernis dan uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kweet et, tis verre van hetzelfde rood MAARRRRR ten eerste ziet niemand dat want het zit allemaal verborgen onder de ruittubber, en ten tweede wordt de Jetta toch ooit eens volledig herspoten om 'proper' te staan dusjah :roll:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

de Jetta eens een goei eerste lentekuisbeurt gegeven. eerst naar de carwash >> wassen, waxen, spoelen! en dan aan de slag met bumperblack :roll:

vooraan begonnen, aan de bumper.. twas vandoen
Afbeelding

propere zijlijst VS vuile zijlijst
Afbeelding

ervoor:
Afbeelding

erna:
Afbeelding

8-)
4uur later, kindje is blij.. alles is weer fris!
8-)

Afbeelding

Afbeelding

kheb wel ALLES opgeblonken è v zwarte onderdelen:
* raamrubber
* bumperstukken
* zijlijsten
* buitenspiegels
* GTI-lip
* deurlijsten
* dakrails
* kofferlatje
...

es 3minuten tijd uitgetrokken om mijn GTI-stuurke te steken!! tis een compleet ander gevoel om mee te rijden, plezanter 8)
Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

en mijne dwaze zilvergrijze versnellingspook heb ik ook een likje verf gegeven. ziet er veel beter uit nu vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

voila zè.. Der Jetta rollin' on 15" :lol:
Afbeelding

Afbeelding

zeer licht getrokken bandjes dus!
Afbeelding

Afbeelding

aant genieten int zonneken 8-)
Afbeelding

foto's van op de M&G gisteren..
Afbeelding

Afbeelding

en zo blijft hij staan.. meer doe ik er niet aan! enkel op termijn wat technische onderhoudjes geven zodat hij mechanisch in topconditie blijft.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door MaSC »

Mooie Jetta. Rij zelf ook nog met ene maar die gaat binnenkort aan de kant omdak ik een nieuw speeltje heb ;)
Zal binnenkort er wel een topicje over beginnen eens die gekeurd is en veilig in mn garage staat. 't is gene VW maar een neef en is pas 25 geworden 8-)
Plaats reactie