1991 VW Jetta 2 CL Coupé

Stel hier uw klassieker voor
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

nog een fotooke getrokken gisteren..
Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

152000km en counting dus tijd voor een onderhoud, deel 1

tha goodies
Afbeelding

twas nodig
Afbeelding

bling bling :lol: em draait plots wel regelmatiger...
Afbeelding

en ma slurpen!
Afbeelding

what's next? onderhoud deel2: complete nieuwe reminstallatie (behalve de voorste klauwen), dan oliewissel + oliefilter.. en op lange termijn al eens uitkijken om de wiellagers te wisselen VOORALEER er eentje de geest geeft! :geek:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

aant simoniseren geslagen, beu jobke ma et resultaat ister dan wel naar!

voor en na, it needs no explaining!
Afbeelding

Afbeelding

en nog eens het dak, daar wast wel vandoen!
Afbeelding

Afbeelding

tis nog ni perfect, ma de lak glanst weer ten volle dus 90% beter als ervoor ahja!! hehe nu nog de flanken eens doen en dan weer den bumperblack bovenhalen.. zo blijft ne mens bezig è :lol:

bougie'kes ook vervangen, gewoon voor de zekerheid. rijdt iets beter, pakt vlotter aan en draait rustiger tijdens et rijden.. alè rustiger is wa raar gezegd, ni zo vierkant :mrgreen: ontsteking mss toch ok eens nakijken of ze wel goe staat...
Afbeelding

remmen-upgrade.. alè jah, gene echte upgrade. gewoon alle oude rommel er vanonder gesmeten en nieuw materiaal ondergevezen!! :D ik denk wel dat het nodig was >> afbrokkelende remblokken!!!
Afbeelding

Afbeelding

blokskes ingevet en gemonteerd in den beugel
Afbeelding

en de klauw er terug over, alles vastgezet
Afbeelding

GTI-klok gestoken, nu kan ik EINDELIJK eens mijn toerental aflezen :lol: hier nog op de verkeerde km-stand ma soit, da was 23sec werk om ewa bij te draaien tot 153xxx km :lol:
Afbeelding

en finaal Jetta in winter-modus (keuring) gezet: uurke in de kou op handen en knieën gezeten! gnnn twas koud!
en omgedoopt van burro roja naar the strato-cruiser :lol: NASA op de hoogte gebracht da ze nieuw voertuig ter beschikking hebben :lol: wa een jeep om mee te rijden!!!

eerst blokske van 100mm gezaagd en eens getest.. onmogelijk om onder laagste punt te schuiven!
triangels op 60mm vd grond :roll:
Afbeelding

en finaal, 40mm omhooggedraaid, op ballonbanden :x zo lelijk da hij nu staat!
Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
yourt
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2010, 13:05

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door yourt »

Ik heb op mijn '68er verlaagde spindels gestoken. Resultaat: kleinere wielen nodig en bijgevolg de voor de Kever gekende smartbandjes. 6 cm over. Voorlopig niet echt een probleem, maar de keuring hé... en daar vraag ik me af hoe je dat doet met die vering van jou? Vervangen om te gaan keuren?
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

yourt schreef:maar de keuring hé... en daar vraag ik me af hoe je dat doet met die vering van jou? Vervangen om te gaan keuren?
er steekt nu een schroefkit onder, dus die kan ik traploos omhoog/omlaag draaien zoals ik het zelf wil :roll:
ge moet ook bvb een montage-attest kunnen voorleggen vd -erkende- garage die de schroefkit gemonteerd heeft. daarop staat de originele standaardhoogte vh voertuig en de voertuighoogte na montage vd schroefkit. minimum bodemspeling voor de GOCA is 110mm of 90mm met bestuurder int voertuig. dus ik had voor de zekerheid 100mm genomen..

voertuig moet eerst aangeboden worden op de geometriekeuring (eigenlijk zoals keuring na ongeval) waar ze vanalles opmeten. en dan is de verlaging opgenomen in uw keuringsbewijs.

als ge gek zijt zoals mij (en vele anderen) draait ge da spul volledig naar beneden om mee te rijden, tot het punt dat het ongemakkelijk wordt om vluchtheuvels op te rijden enzo.. en jaarlijks draait ge da weer naar boven tot de wettelijke minimum om naar de keuring mee te rijden! en die mannen weten héél goed dat iedereen het zo doet, maar ze kunnen er niets tegen beginnen :mrgreen: ik rijd in de zomer plat en in de winter op minimumhoogte omdat ik dan ook de stalen velgen steek met winterbanden op ;)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Adriaan
Site Admin
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 apr 2010, 21:13

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Adriaan »

De zoveelste die in de eeuwige "een degelijke, praktische oldtimer voor dagelijks" liefhebbersval getrapt is.

Uiteindelijk kan je er toch niet afblijven en voor je het weet moeten alle passagiers even uitstappen om diagonaal een drempel over te rijden terwijl je de ogen van je wederhelft gaten in je achterhoofd voelt branden. :lol:

Verder geinig ding, als Alfa 75 rijder kan ik dergelijk hoekig design wel waarderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

Adriaan schreef:...en voor je het weet moeten alle passagiers even uitstappen om diagonaal een drempel over te rijden
daar doen we niet aan mee Adriaan! :lol: gewoon hard afremmen en tegen kruipsnelheid de drempel overklimmen :lol: :lol: :lol:
wat kraakt, kraakt dan maar! de zwarte lip onder de bumper is toch flexibel, dus die geeft nog wat mee! :mrgreen:
Adriaan schreef:Verder geinig ding, als Alfa 75 rijder kan ik dergelijk hoekig design wel waarderen.
:roll: thx.. tis inderdaad wel een koekedoosje, met de aerodynamica van een baksteen! ;)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1991 VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

beetje een bittere pil toch om zo snel afscheid te moeten nemen, maar de jetta is verkocht!
sinds zondag heeft de Burro Roja een nieuw baasje... ik hoop dat hij er veel pleizer aan mag beleven en dat hij hem in eer houdt!

voor mij is een nieuw tijdperk aangebroken, huisje bouwen.. en aangezien we vrij veel zelf gaan doen in onze bouw, gaan we ook zelf vrij veel om materialen omrijden enz enz.. had ik dat allemaal met de jetta moeten doen, hij was dood op enkele maanden! dus door de bittere pil door en te koop gezet. ik blijf trouw aan de VAG-family, als werk-ezeltje komt er een caddy'ke van 1997 die ik kon overhouden v Joris (kon ni beter uitkomen eigenlijk)! na de bouw v ons huisje vliegt de caddy wss wel buiten om plaats te maken voor ... ... ... ... ... ... who knows! mss weer ne Mk2, misschien ne Mk3, misschien ne audi B4.. alleszins wel ne VAG!

foto van mijn nieuw werkpaardje
Afbeelding

altijd onderhouden geweest in garage, 10-talle facturen, ni normaal.
wel al 250050km op den teller, en op 220000km een nieuwe koppeling gekregen, ma rijdt gelijk een BOM!!! :twisted:

hier en daar wat roest, zoals elke Caddy zeker? :geek:
zitting vd bestuurderszetel is gescheurd maar kheb al ander zetels opt oog.
juist nekker naart kachelke kijken, want dinne blaast enkel warme lucht (wa nu voort ogenblik ni echt een probleem is)...
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Joris
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2010, 00:05

Re: 1991 VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Joris »

Snik Snik, 't doet zéér om mijn goed oud caddy daar te zien staan... Ja, het rijdt goed!!!!
Allemaal een gelukkige nieuwjaar toegewenst!

Joris.
Jaguar MKII 240 1968
BMW Z1 1991
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1991 VW Jetta 2 CL Coupé

Bericht door Scirocco16vGTX »

Joris schreef:Snik Snik, 't doet zéér om mijn goed oud caddy daar te zien staan...
gene paniek Joris, ze is in goede handen 8-)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie