Pagina 1 van 1

1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior

Geplaatst: 03 apr 2010, 18:02
door Adriaan
In een vlaag van verstandsverbijstering met het vliegtuig naar Toulouse getrokken en deze 1300km naar België gereden. De uiterst zeldzame kleurcombinatie was moeilijk te weerstaan.

Als kers op de taart nog even een tussenstop in Nantes gemaakt om een 1300 GTA onderblok op te halen.
Centro Documentazione Alfa Romeo schreef:Dear Mister,

with reference to your request we are informing you as follows.

According to our documentation files, the chassis number AR 1240278 originally corresponds to an Alfa Romeo GT 1300 Junior (105.30), manufactured on the 30th August 1969 and sold on the 1st September 1969 to Alfa Romeo France.
The body colour is France blue, with wild boar leather skai interiors.
(klikbaar voor groter formaat)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior

Geplaatst: 06 mei 2010, 10:37
door Scirocco16vGTX
design is toch ni meer wa het ooit geweest is è. tegenwoordig zijn er nog weinig auto's die zo'n karakter hebben vind ik..
proper machien..

Re: 1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior

Geplaatst: 04 nov 2010, 12:27
door Jeroen
Wow, toch wel zéér proper! Of is dit slechts alfa-schijn? 8-)

Re: 1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior

Geplaatst: 05 nov 2010, 16:17
door Scirocco16vGTX
Jeroen schreef:Wow, toch wel zéér proper! Of is dit slechts alfa-schijn? 8-)
voor al uw professionele alfa-schijn begeleiding 1 adres >> Jeroen RRRRRRRRRoobroeck :lol: :lol: :lol:

Re: 1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior

Geplaatst: 08 nov 2010, 13:35
door yourt
Ik herinner me nog de Giulietta van mijn vriend zijne pa (die rallypiloot was): draaien en rijden gelijk de beesten, maar in de randen van de koffer, aan de wielkasten, onderaan de deur,... zat al roest. En da bakske was toen 10 jaar oud.
Qua design bangelijk, maar als niet-carossier heb ik toch een beetje (veel) schrik van zo'n wagens. Al ziet deze er idd. geweldig uit.

Re: 1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior

Geplaatst: 11 nov 2010, 17:16
door Adriaan
yourt schreef:Ik herinner me nog de Giulietta van mijn vriend zijne pa (die rallypiloot was): draaien en rijden gelijk de beesten, maar in de randen van de koffer, aan de wielkasten, onderaan de deur,... zat al roest. En da bakske was toen 10 jaar oud.
Inderdaad, mensen geloven mij niet als ik het over die hoekige ondingen heb, maar wat een wegligging! Transaxle met binnenboordremmen, 50/50 gewichtsverdeling, torsiestaven vooraan. De ultieme doorontwikkeling van dit platform is voor mij de 75 Turbo, een auto die je volledig in zijn element voelt komen wanneer hij met schrik voor eigen leven de Nurburgring over gejaagd wordt, ik kan er lyrisch over worden: de mijne

Afbeelding
yourt schreef:Qua design bangelijk, maar als niet-carossier heb ik toch een beetje (veel) schrik van zo'n wagens. Al ziet deze er idd. geweldig uit.
Wat het koetswerk van de Giulietta betreft, heb je volledig gelijk. Russisch pisbakkenstaal, een direct gevolg van de jaren '70 besparingen opgelegd door Fiat. Hierdoor is de mythe omtrent het roesten van Alfa Romeo's nogal uit de hand gelopen. De staalkwaliteit van de jaren '40, '50 en '60 modellen doet eigenlijk niet onder voor gelijk welke andere klassieker uit deze periode. Vanaf '70 tot eind jaren '80 moet men bij de pinken blijven. Kers op de zure taart was de Alfasud, zelden zo'n krokante koetswerken gezien.

Mocht je toch het Alfa virus voelen opsteken, wil ik gerust de exacte pijnpunten op carrosseriegebied van het door jou beoogde model even met je doornemen, ik doe niet liever dan mensen een klassieke Alfa aansmeren. :mrgreen: