BMW 318iS 1991
Geplaatst: 12 jan 2017, 23:06
Tijd om het leukste en mooiste van m'n wagenpark eens aan jullie voor te stellen : mijn iS'ke!
MIjn eerste auto was een E30 316 op LPG. Het betrof een wrak dat permanent reparaties vereiste, maar waar ik toch heel graag mee reed. De rede gebood mij deze na een dik jaar op stal te zetten en een betrouwbaarder iets te zoeken. De bedoeling was te wachten tot deze 25 werd en 'm dan eens gans in orde te zetten. Dit was toen wegens verbouwingen niet mogelijk en nog eens 2 jaar later wou ik toch liever beginnen van een gezondere basis... en met wat meer poer. 8 maand lang heb ik 3 x daags zowat alle autosites afgezocht naar een goeie 325i 2-deurs... onvindbaar. Dankzij m'n broer, Jeroen, de iS ook overwogen en kort nadien was het prijs, een, volgens mij, goeie gevonden voor normaal geld in Wallonië.
2 maand gewacht met de inschrijving tot hij 25 werd en dan oldtimer gekeurd.
Met de hulp van Chris inmiddels het hele onderstel vernieuwd en voorzien van een verlagingsset en de radio overgebouwd uit m'n 316 (ja die heb ik nog en heeft al goed gediend als donorwagen voor deze en de E30 320i cabrio van m'n vriendin en schoonbroer). Inmiddels nog een verroeest krikpunt laten lassen, een slot laten repaereren, een sensor laten vervangen, de km-naald laten fixen enz. Kortom al serieus wat in geïnvesteerd, maar hij is het waard. Het rijdt waanzinnig lekker met de toerengeile 16v 4-cilinder met 136 pk.
Nog te doen :
- nieuwe thermostaat (raakt net niet warm genoeg)
- nieuwe remschijven (trilt wanneer je hard remt boven 90 km/u
- ooit total respray in hetzelfde kleur
- ooit 2 velgen laten opknappen
Sinds mei een 5.000 km gereden, o.a. 2 x naar Duitsland.
Nu tijd voor wat foto's :
En eentje van de 316 in betere tijden :
MIjn eerste auto was een E30 316 op LPG. Het betrof een wrak dat permanent reparaties vereiste, maar waar ik toch heel graag mee reed. De rede gebood mij deze na een dik jaar op stal te zetten en een betrouwbaarder iets te zoeken. De bedoeling was te wachten tot deze 25 werd en 'm dan eens gans in orde te zetten. Dit was toen wegens verbouwingen niet mogelijk en nog eens 2 jaar later wou ik toch liever beginnen van een gezondere basis... en met wat meer poer. 8 maand lang heb ik 3 x daags zowat alle autosites afgezocht naar een goeie 325i 2-deurs... onvindbaar. Dankzij m'n broer, Jeroen, de iS ook overwogen en kort nadien was het prijs, een, volgens mij, goeie gevonden voor normaal geld in Wallonië.
2 maand gewacht met de inschrijving tot hij 25 werd en dan oldtimer gekeurd.
Met de hulp van Chris inmiddels het hele onderstel vernieuwd en voorzien van een verlagingsset en de radio overgebouwd uit m'n 316 (ja die heb ik nog en heeft al goed gediend als donorwagen voor deze en de E30 320i cabrio van m'n vriendin en schoonbroer). Inmiddels nog een verroeest krikpunt laten lassen, een slot laten repaereren, een sensor laten vervangen, de km-naald laten fixen enz. Kortom al serieus wat in geïnvesteerd, maar hij is het waard. Het rijdt waanzinnig lekker met de toerengeile 16v 4-cilinder met 136 pk.
Nog te doen :
- nieuwe thermostaat (raakt net niet warm genoeg)
- nieuwe remschijven (trilt wanneer je hard remt boven 90 km/u
- ooit total respray in hetzelfde kleur
- ooit 2 velgen laten opknappen
Sinds mei een 5.000 km gereden, o.a. 2 x naar Duitsland.
Nu tijd voor wat foto's :
En eentje van de 316 in betere tijden :