Pagina 6 van 8

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 26 aug 2015, 23:31
door Ronny
Zalig, zelfs de stoeltjes zijn assorti.
Allé, busje doet het goed. Ik weet dat je gehecht bent aan jou thermostaat, maar je hebt daar niet veel aan hoor, tenzij je van plan bent om er mee naar Syberie te trekken.

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 27 aug 2015, 08:55
door kurtvh
Thermostaat heb ik bijna van in begin vervangen door n draadstang om de koelkleppen open te houden zenne.
Koeling is te belangrijk he, en siberie is inderdaad niet de bedoeling...
De assorti stoeltjes zijn geen toeval zenne :)
De kussens had ik nog gemaakt (met overschot westfalia stof van de matras achteraan) een paar dagen voor t vertrek.
Nu alleen de onderstellen nog maken zoals de originele (buizen plooien, lassen, schilderen)
Tegen dat ze klaar zijn laat ik ze wel beter zien ;)

achterbumper

Geplaatst: 08 dec 2015, 22:22
door kurtvh
Nog eens even een updateje met de laatste wapenfeiten:
Trekhaak gevonden voor T2B, interessant maar zonder bumpersteunen.
M'n achterbumper was in redelijk mottige staat, vooral goed scheef van een oud accidentje rechts.
Dus ineens bumper onder handen gepakt en steuntjes gemaakt om deftig op trekhaak te bevestigen.

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 08 feb 2016, 19:04
door david
mooi werk geleverd! het lassen gaat u ook goed percies, is netjes gedaan :)
nu nog wachten op mooi weer voor een congéke te doen zegt

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 10 feb 2016, 11:00
door kurtvh
Da lassen, 'dat esj en obbi ee'.
Mijn halfautomaat is toch zowat mijn plezantste investering geweest (los van de autokes natuurlijk he :D )

Goe weer mag altijd, maar voor het volgende congéke staat er toch nog wat op het lijstje.
Ben nu bezig aan tochtraampjes voor de voordeuren (en ineens raamrubbers etc)
Gebruikte set gevonden met heel wat werk aan, maar die met een bekke seffens (hopelijk) nog wel te redden is.
(de moeite wat ge daar tegenwoordig voor betaalt :roll: )
Zodra ik beelekes heb zal ik ze wel delen, zal wel nog effe duren...

Deuren opgefrist

Geplaatst: 20 mei 2016, 00:08
door kurtvh
Weer effe geleden, maar toch nog eens een update met wat beelekes.
Het heeft wat geduurd, maar nu ik aan de deuren begonnen was, is er wel vanalles aan gebeurd:
deurpaneel had wat last gehad van het vocht.
deurpaneel had wat last gehad van het vocht.
effe getwijfeld maar toch geriskeerd: <br />aangezien dat ding door vocht vervormd was, terug nat gemaakt om week te maken, tussen houten platen gespannen, met gaatjes om te drogen, en een paar dagen op de radiator om te helpen:<br />Resulaat is best ok, schoon terug recht :-)
effe getwijfeld maar toch geriskeerd:
aangezien dat ding door vocht vervormd was, terug nat gemaakt om week te maken, tussen houten platen gespannen, met gaatjes om te drogen, en een paar dagen op de radiator om te helpen:
Resulaat is best ok, schoon terug recht :-)
de pvc bekledingen zagen er wat grauw uit, ene onder handen gepakt met witte tovenaar, de andere nog niet.<br />Kleur is toch terug een stuk frisser he (die onderaan ligt).
de pvc bekledingen zagen er wat grauw uit, ene onder handen gepakt met witte tovenaar, de andere nog niet.
Kleur is toch terug een stuk frisser he (die onderaan ligt).
met alle werkzaamheden, vooral om de platen recht te krijgen, had ik de randen wel moeten losmaken
met alle werkzaamheden, vooral om de platen recht te krijgen, had ik de randen wel moeten losmaken
maar daarna terug goed aangespannen en achter de rand met contactlijm (en wasknijpers) vastgezet :-)
maar daarna terug goed aangespannen en achter de rand met contactlijm (en wasknijpers) vastgezet :-)
passagiersspiegel zag er ni goe meer uit. <br />Op de keuring had ik den indruk dat ze twijfelden daar opmerkingen over te maken
passagiersspiegel zag er ni goe meer uit.
Op de keuring had ik den indruk dat ze twijfelden daar opmerkingen over te maken
dus eens geprobeerd om spiegelglas op vorm te snijden, en de beste 2 eruit gekozen
dus eens geprobeerd om spiegelglas op vorm te snijden, en de beste 2 eruit gekozen
en ingelijmd met een flexibele lijm/kit. Vervolgens een randje opgekit en afgestreken.<br />En met gevloek afgeveegd en opnieuw begonnen, en nog eens, en nog eens, en...<br />ik ben den tel kwijt geraakt, uiteindelijk goed genoeg gekregen, maar echt monnikenwerk zoiets, niet echt een aanrader als ge uw uren niet als pure hobby bekijkt zenne.
en ingelijmd met een flexibele lijm/kit. Vervolgens een randje opgekit en afgestreken.
En met gevloek afgeveegd en opnieuw begonnen, en nog eens, en nog eens, en...
ik ben den tel kwijt geraakt, uiteindelijk goed genoeg gekregen, maar echt monnikenwerk zoiets, niet echt een aanrader als ge uw uren niet als pure hobby bekijkt zenne.
Vooral de verduurde raamrubbers stoorden mij,<br />en het vaste ruitje vooraan wou ik liever vervangen door een draaiend tochtruitje.
Vooral de verduurde raamrubbers stoorden mij,
en het vaste ruitje vooraan wou ik liever vervangen door een draaiend tochtruitje.
en er is wel wat tijd een veel foefelwerk over gegaan, maar ik ben weer blij met het resultaat:<br />verroest randje onder de sierlijst ontroest en bijgeschilderd, sierlijst opgeblonken en nieuwe rubbers op gemonteerd, nieuwe raamgeleidingen, terug afgekitte spiegel, en gerestaureerd draaiend tochtruitje gemonteerd, yes :-)<br />Minder interessant om op foto's te tonen, maar natuurlijk ook heel wat tijd ingestoken: tochtruitkaders rechtgewrongen, ontroest, gerustoleumt, nieuwe rubbers op gemonteerd, gebroken slotje vervangen, binnenkant van deur gedinitrold, deftige gebruikte ruit gezocht, gevonden en vervangen in de plaats van de orginele met zware krassen.
en er is wel wat tijd een veel foefelwerk over gegaan, maar ik ben weer blij met het resultaat:
verroest randje onder de sierlijst ontroest en bijgeschilderd, sierlijst opgeblonken en nieuwe rubbers op gemonteerd, nieuwe raamgeleidingen, terug afgekitte spiegel, en gerestaureerd draaiend tochtruitje gemonteerd, yes :-)
Minder interessant om op foto's te tonen, maar natuurlijk ook heel wat tijd ingestoken: tochtruitkaders rechtgewrongen, ontroest, gerustoleumt, nieuwe rubbers op gemonteerd, gebroken slotje vervangen, binnenkant van deur gedinitrold, deftige gebruikte ruit gezocht, gevonden en vervangen in de plaats van de orginele met zware krassen.
Allee, weer een stukske plezanter om mee buiten te komen dit seizoen :)

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 19 mar 2017, 21:50
door kurtvh
Geen spectaculaire verhalen of foto'kes, maar toch nog eens klein updateje :
Ter gelegenheid van wat onderhoud (wat nagekeken, gesmeerd, gekuist, afgesteld ...), nog een paar extra dingskes in orde gebracht:
Chauffagekabels waren verkeerd aangesloten, krom geplooid etc.--> ondertussen wel perfect, wat aangenamer rijden als het frisser weer is ook se :)
Schakelpook rammelde regelmatig --> nieuwe geleidingen op de schakelstang gemonteerd (waren versleten/verdwenen).
Schakelt lekker strak nu 8-) , maar blijkbaar niet gelijk in welke positie het plaatje onder de pook gemonteerd zit.
Met "op de wilden boef" te monteren waren 1e en 2e bijna ni te doen, met het te monteren in 2e versnelling en wat te verschuiven, nu wel perfect...
(Ronny, misschien iets om eens te bekijken op den NSU als die ni wil schakelen ?)

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 20 mar 2017, 22:43
door Ronny
Ja, dat plaatje onder de pook moet juist zitten.
Ik denk dat ik het probleem van de NSU gevonden heb, nogal moeilijk om uit te leggen als je het niet ziet. Ik heb een nieuwe schakelstang gekocht en de bus waar de schakelstang ingrijpt is toch wel anders dan de oude waar ook aan gefoeterd is.

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 06 aug 2018, 22:14
door kurtvh
Toen iemand onlangs vroeg naar wa fotokes van de bus, wou ik naar t forum verwijzen, en kwam tot vaststelling dat er eigenlijk bijna enkel werkjes op staan, maar niet echt een stand van zaken. Bij deze toch eens wa fotokes dus:

Re: VW T2B Westfalia '74

Geplaatst: 07 aug 2018, 23:50
door Ronny
Hey Kurt, fijn iets te lezen van u.
Uw busje, had mooi gepast in Muno.
Spring nog is binnen.