'89 VW T3
Geplaatst: 23 apr 2012, 23:36
In mei vorig jaar heb ik mijn T3 uit Duitsland gehaald. Ik heb lang gezocht naar een proper en goed exemplaar en uiteindelijk ben ik op een 1.7D gestoten met 51 000 echte kilometers op de teller, getuige het onderhoudsboekje. Deze bus heeft heel haar leven bejaarden vervoerd voor het Duitse Malteser, een soort van Rode Kruis in Duitsland. Carrosserie, bodem, techniek, interieur, allemaal in superstaat. Ook de zwaailichten en sirene werken nog. Enkel de uitlaat was aan vervanging toe. Aangezien het om een exemplaar ging dat nooit in ons land geleverd is (waarschijnlijk wegens de ambulance-uitrusting of zo), moest de bus via een invoerprocedure ingevoerd worden. En dat gaat niet zo vlot... Uiteindelijk heeft het een maand of vier geduurd eer ik mijn gelijkvormigheidsattest had. Vervolgens moest de bus nog eens tweedehands gekeurd worden via een garage, want dat moet natuurlijk met Z-platen. Ondertussen nog wat werkjes gedaan en toen was het januari eer alles rond was en ik mijn platen had. Putje winter, dus niet echt cruise-weer. De zwaailichten die er voor de keuring af moesten, heb ik er weer op gezet en de kabels zijn gelabeld. Brancards zijn eruit gehaald en een matras is in de plaats gekomen. Scirocco16vgtx heeft mij geholpen met wat audio. We hebben 2 speakers achter de voorzetels geplaatst en 2 speakers onder het zitgedeelte van de achterbank. Ik wil de bus zo proper mogelijk houden en zo weinig mogelijk boren, breken en snijden. Mijn vriendin heeft gordijnen gemaakt en om die op te hangen heb ik wel wat gaatjes moeten maken, maar niet te veel Voor de rest is al onze kampeeruitrusting mobiel en zijn we in het paasverlof een week naar Frankrijk getrokken. Kamperen in april is niet zo vanzelfsprekend, dus wij hebben de regen proberen ontwijken en hebben uiteindelijk 3200 km gereden. Niet slecht voor een 1e doop. De bus was zoals verwacht een topvoiture en nog eens zuinig ook. Tegen Les Sables d'Olonne kwam ik opeens een automuseum tegen en wat doe je dan...eens binnenwippen natuurlijk. Niet echt een hoogvlieger, maar er stond toch wel een en ander binnen.
Op het programma staan nog:
- filters en vloeistoffen vervangen
- stroomvoorziening radio nog eens bekijken
- please pass-sign installeren
- verlagen en mooie wieltjes plaatsen (niet origineel, maar mijn oog wil ook wat)
- holle ruimten en wielkasten waxen
- reizen
Plaatjes bij het praatje:
Op het programma staan nog:
- filters en vloeistoffen vervangen
- stroomvoorziening radio nog eens bekijken
- please pass-sign installeren
- verlagen en mooie wieltjes plaatsen (niet origineel, maar mijn oog wil ook wat)
- holle ruimten en wielkasten waxen
- reizen
Plaatjes bij het praatje: