1972 Spaarkevertje

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

1972 Spaarkevertje

Bericht door MaSC »

Bij deze zal ik mn kevertje ook maar eens voorstellen ;)
Na een 10-tal jaar geleden mn 1303 verkocht te hebben wegens verbouwingen kon ik niet meer wachten op een nieuwe (oude) luchtgekoelde VW. Dus een projectje gekocht dat in opbouw was. Omdat ikzelf niet veel ken van oldtimers ben ik met de cursus van Syntra begonnen. Van onze lesgever Ronny kon ik wit spaarkevertje overnemen. Dus op een koude winteravond gaan kijken en ik was natuurlijk direct verkocht. Eigenlijk was het de bedoeling om mn keverproject af te werken en dat het wit kevertje zou voor mn vriendin zijn. Maar omdat ik nog maar weinig kevertjes tegengekomen ben die origineel en ongelast zijn heb ik besloten om het project dat in mn garage stond te verkopen om plaats te maken voor mn "wit bolleke". :D
Maar wat is een topic zonder foto's natuurlijk :lol:

Eerste foto's van Ronny.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En daarna mocht hij zijn eerste meeting doen in Ninove :D

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MaSC op 12 mei 2010, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adriaan
Site Admin
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 apr 2010, 21:13

Re: Spaarkevertje

Bericht door Adriaan »

Mooi ding inderdaad, heb je een goede koop aan gedaan (wij hebben elkaar vluchtig ontmoet toen je het kevertje kwam bezichtigen).

Nergens roest, piekfijn interieur en frisse techniek. In de toekomst eens aan een vers laklaagje denken en hij kan zo de showroom in. Toen we hem aan het opknappen waren, begon zelfs ik me af te vragen waarom er nog geen dergelijke kever in mijn wagenpark zit, terwijl ik toch écht een Italianen-gek ben.

Goed om te horen dat hij bij een liefhebber terechtgekomen is en de garage mag inpalmen, deze verdient het!
Afbeelding
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: Spaarkevertje

Bericht door MaSC »

Adriaan schreef:Mooi ding inderdaad, heb je een goede koop aan gedaan (wij hebben elkaar vluchtig ontmoet toen je het kevertje kwam bezichtigen).
Ja, dat was tijdens de memorabele rit met de Ford T he :D

Enneuh op papier is em van '72 ;)
Zijn geboortecertificaat ga ik nog eens aanvragen, dan weet ik het zeker van welk jaar hij is.

Geplande werken zijn inderdaad deze eens deftig laten herspuiten. Ondertussen zit er een nieuwe benzinetank in zodat de oude een gereinigd kan worden. Ik ben verschillende keren stilgevallen en ik vermoed dat het door het vuil in de tank en leidingen kwam. De benzinepomp is ook al ververangen want deze was verstorven en begon te lekken.

Komt dus allemaal goed met het kevertje 8-)
Gebruikersavatar
Adriaan
Site Admin
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 apr 2010, 21:13

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door Adriaan »

Ha, '72. Geen idee waar ik die '69 gehaald heb, maar om één of andere obscure reden meende ik mij dat uit de papieren te herinneren en dacht dat de '70 modellen al iets meer plastic aan boord hadden.

Verder weet ik absoluut niks van Kevertjes behalve dat dat die bolle dingen zijn die in Ronny's loods overal in de weg staan. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door Ronny »

Adriaan, wat zeg je nu? Mijn kevers staan evenveel in de weg als Alfa. Je bent gewoon jaloers en onwetend. :twisted:
Matthias, merci voor uw keverke op dit forum te zetten.
Net zoals bij het geitje en bij de Olympia geeft het een goed gevoel de auto aan de juiste persoon verkocht te hebben.
Veel plezier ermee.
Ronny
Afbeelding
yourt
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2010, 13:05

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door yourt »

ik ken er ook ni veel van, maar weet wel dat spaarkevers al eens de eenvoudigere uitrusting en de overstock nog kregen. Zo kregen ze steeds stalen dash (en gene kunststof dus) en kort hemeltje. Verder denk ik aan 6 V electriciteit, en voor de '68-'72 nog de ovale achterlichten ipv kapellekes die toen op de andere modellen stonden. Hetzelfde voor die ronde bumpers. Kruisvelgen die er onder staan waren dan weer wel vanaf 1972 beschikbaar als 'sportvelg' en da's gek op een spaarkever.
Nu ja, mooie Kever, en ongelast!
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door MaSC »

yourt schreef:ik ken er ook ni veel van, maar weet wel dat spaarkevers al eens de eenvoudigere uitrusting en de overstock nog kregen. Zo kregen ze steeds stalen dash (en gene kunststof dus) en kort hemeltje. Verder denk ik aan 6 V electriciteit, en voor de '68-'72 nog de ovale achterlichten ipv kapellekes die toen op de andere modellen stonden. Hetzelfde voor die ronde bumpers. Kruisvelgen die er onder staan waren dan weer wel vanaf 1972 beschikbaar als 'sportvelg' en da's gek op een spaarkever.
Nu ja, mooie Kever, en ongelast!
Spaarkever is eigenlijk de goedkope overschot dat ze toen verkochten. Beetje cru en kort door de bocht maar daar kwam het op neer. Vandaar dat je wel eens "fouten" kan zien op spaarkevers. Bij de mijne is bijv. de achterlichten en zn voorste billen die niet kloppen met het jaar. Die zouden van +/- '69 moeten zijn. De velgen zijn inderdaad niet degene waarmee hij van de band gerold is. ;)
Trouwens, dit weekend nog een rondrit in Kruishouten gedaan en hij bolt nog steeds zalig :D
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door MaSC »

En hij kan er weer voor een jaartje tegen. Hij had wel een herexamen omdat zn lichten niet goed stonden maar dat was tegen deze middag al weer in orde ziede 8-). Nu staat hij weer droog in de garage te wachten op de zomer. Het kriebelt al terug zeker na het ritje van vandaag. :D
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door MaSC »

En terug gekeurd voor een jaartje. :D Geen enkele opmerking deze keer.
yourt
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2010, 13:05

Re: 1972 Spaarkevertje

Bericht door yourt »

De mijne is ondertussen ook blanco gekeurd. En ik bol zomer en winter daarmee rond.
Als da in orde is, werkt da allemaal gelijk da moet.
Tegen deze winter ga ik mijn 6V Eberspacher nog in de koffer plaatsen.
En dan ben ik rond.
Plaats reactie