1986 VW Scirocco 16V

Stel hier uw klassieker voor
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

14 juni gaat de scirocco binnenb bij de carossier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

ondertussen staat de auto al maandje bij hem binnen.. eerste losse onderdelen zijn al verder geschuurd en wachten op laagske epoxy-primer (gans de auto wordt opgespoten vanaf epoxy-primer ten andere).

de motorkap gaat binne om chemisch te ontlakken, der zit wa roest aan den binnenbalken (onderzijde vd motorkap) en om da boelke er vd eerste volledig af te krijgen zijde naart schijnt best met te ontlakken. das ook 'properder' werken as met zandstralen, want al dat zand in die holle ruimtes :x eens em gespoten is overal goe veel vet inspuiten en dan roest da niet meer è!

eerstvolgende werk is het gezandstraalde frontje inlassen (zandstraalwerken dankzij the one and only.. ladies en gentlemen.. misterrrrrrr RONNY himself! merci è Ronny!). de carossier was onder den indruk van hoe fijn het gezandstraald was 8-)

Afbeelding

Afbeelding

dan worden die nieuwe wielbogen ingelast (de oude waren omgeslagen naar binnen en dus rotjes)
zelf de leverancier gecontacteerd en een kleine batch v 50 linkse en 50 rechtse reparatiestukken laten persen! :geek: de overschot ben ik aant verkopen stillekes-aan...

Afbeelding

Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

de carossier zou normaal gezien begonnen zijn aan de laatste schuurwerken en dan ist epoxy-primer time! ik probeer zoveel mogelijk foto's v tijdens de caroseriewerken te gaan trekken bij hem..

ondertussen nog wa goodies besteld voor de 16V

BOSCH bobijn
Afbeelding

Waterhuis met versterkt lager
Afbeelding

nu nog een 16V oliepomp v Meyle op de kop tikken én ne custom oliekoeler maken uit stukken v ne Golf 1 GTI :twisted:
binnenkort smijt ik mijn motorblok toe, tis te zeggen cilinderkop op onderblok leggen en statisch afstellen.. eindelijk!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

nog wat updates ivm de Scirocco... mijn nieuwe koppeling gaan ophalen.. ritje richting Keulen.. 220 euro voor een nieuwe Sachs sportkoppeling vond ik niet overdreven veel geld 8) dus die hebben we ook weer liggen!

Afbeelding

Afbeelding

vanavond ga ik de versnellingsbak eens grondig afspuiten / opkuisen..
kheb besloten om de versn.bak voorlopig dicht te laten en geen revisie te doen. toen ik de wagen ben gaan ophalen deed hij het nog perfect, dus ik kan er beter nu zo nog even met rondrijden, en dan als er wat lekt/kraakt de bak eens vanonder gooien. v zolang er niets stuk is, ben je beter dat je er af blijft denk ik.. zo blijft hij tenminste goed afgedicht :roll:


610km gereden.. maar met een doel voor ogen, namelijk deze velgen:
BBS RF009 '5000 design'
4 x 100 origineel
15" x 7"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

direct eens gaan luisteren bij een bevriend velgen-hersteller die ook restaureert, poliert en verdicht wat de opties zijn en welke kosten hieraan verbonden zijn :roll: wss nieuwe randjes steken dat ze maatje breder uitkomen ook :twisted: ik had 8" en 8,5" in gedachten maar ik wil niet dat ze vanonder de wielkasten uitsteken!

de losse delen staan al klaar in epoxy-primer
Afbeelding

Afbeelding

ietwat krokante koffer, roest verwijderd - opgelast - gevijld.. niets meer zichtbaar!
Afbeelding

net 2 weken op verlof geweest, de bagage stond nog niet in de wagen of ik kreeg telefoon vd carossier..
fantastisch nieuws: de losse stukken worden deze week verder afgewerkt. de binnenkanten staan al in kleur gelakt!! en de plastic Scala-kit is ook zo goed al klaar.

:mrgreen:

ik ga deze week nog eens langs om wat foto's te nemen :mrgreen: kindje is blij!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

De buitenkant van de 2 voorste deuren zit reeds in de grondverf, de binnenkant zit al in kleur.
De spoilerkit zit ook in de grondverf en is al opnieuw geschuurd om ze dan definitief in te kleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie