T1 heeft er een vriendje bij.

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door sambamans »

:D Bon tijd om men nieuwste vriendje in de club voor te stellen. Om een lang verhaal kort te maken ik had een audi a4 voor men vrouw gekocht en deze moest nu terug weg maar kreeg ik niet verkocht dus heb ik hem geruild tegen dit toch wel mooi en denk ik origineel maar misbruik geweest exemplaar.

Een T2a westfalia SO67 uit 1969. Met dus een origineel interieur erin met alles nog erbij.

* gevarendriehoekje
* krikje
* auxilary heater eberspacher
* walktrough
* jumpseat
* origineel geel leer

Het heeft wel wat liefde nodig en heb er in de laatste maand al wat moeten instekken ook.
De bus was verlaagd :roll: :cry: snap dus echt niet hoe je dat in je kop kan halen !!!!!! Dus ik heel belgië en nederland rondgereden om een as te vinden voor een T2A met eigenlijk nog een ophanging van een T1.

Eindelijk gevonden en dus de bus terug op juiste hoogte te zetten en de originele banden en velgen eronder. Wat bleek de verstelbare as was niet juist versteld en dat KIEKEN had zijn lamellen in twee gebroken.

??? ongelooflijk hoe sommige mensen hun auto kunnen misbruiken ???

Dan de grootste grap van al => hop naar de keuring .... oei .... de bus moet dus opnieuw gehomologeerd worden omdat dat zelfde KIEKEN de bus als oldtimer had ingeschreven en dus vervalt zijn Franse homologatie en moet hij dus een nieuwe krijgen :( :( :( Man man man, bon dus nu staat de bus op O-platen tot hij zijn keuring in Londerzeel kan krijgen.

De bus is nu herspoten geweest langs de buitenkant en ik ben hem nu helemaal netjes in orde aan het zetten zodat alles terug origineel en functioneel is en dan denk ik dat ik van deze bus een restauratie project ga maken à la Ventix stijl eens zien wat er blijven hangen is van die cursus dan.

Zo een t2a bolt toch weer net iets comfortabeler als een T1.

En moraal van het verhaal ruil meteen uw Audi voor een Volkswagen bus :D
Bijlagen
WP_000171.jpg
WP_000170.jpg
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door sambamans »

Peter, hier ligt nog een setje Fuchs ???? Voor een mooie originele voortent mag je ze hebben :D
linus.dm
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:11

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door linus.dm »

Hoe is die ruiltocht begonnen? Met een ei? :-)

Leuke bus Sam!
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door MaSC »

T2kes zijn zalige bakskes om mee te bollen. Em ziet er nog proper en gezond uit.

Deze zomer trekken mn vriendin en ik er ook op uit met onze T2. 8-)
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door sambamans »

naar waar trek je misschien kunnen we eens afspreken onderweg dan. Rond 21 juni zit ik in Engeland op stenen te dansen :D met een hele hoop bussen en busjes :D :D
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door MaSC »

sambamans schreef:naar waar trek je misschien kunnen we eens afspreken onderweg dan. Rond 21 juni zit ik in Engeland op stenen te dansen :D met een hele hoop bussen en busjes :D :D
:lol:
Bij ons zal het richting Frankrijk worden maar we weten nog geen data. Kijken wanneer het goed weer is en als het ons uitkomt zijn we weg. Alleszins Budel voor het hele weekend ;) . Zal binnenkort eens wat foto's posten van onze T2kes.
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door sambamans »

Budel is net met stonehenge dus das balen.

Verder kijk ik alvast uit naar de foto's van de t2kes
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: T1 heeft er een vriendje bij.

Bericht door Jeroen »

Hola, ziet er toch al properkes uit! En 't eerste wat ik zou doen bij zo'n bus is 'm verlagen hahaaaaa :D
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Plaats reactie